Rīgas domes Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumu, lai Krišjāņa Barona ielu varētu pārveidot par gājēju, velosipēdistu ielu, vienlaikus piešķirot tramvajam kustības prioritāti. Departaments jau tagad ir sagatavojis iespējamā risinājuma plānu, informē Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Ņemot vērā izmaksas un realizācijas laiku, izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai uz Krišjāņa Barona ielas, kuri ietvers tranzīta satiksmes ierobežošanu un pastāvīgo velojoslu izveidošanu un nodalīšanu. Tāpat Krišjāņa Barona un Aleksandra Čaka ielā paredzēts veikt novecojušo padomju laikā ražoto luksoforu nomaiņu un to aprīkošanu ar transporta detekcijas iekārtām, kas ļautu paātrināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu un vienlaikus regulētu satiksmi atbilstoši velosipēdistu un gājēju kustības intensitātei.
Ja nākamā gada budžetā dome atbalstīs līdzekļu piešķiršanu, jaunos risinājumus varētu ieviest jau 2022.gada vasaras sezonā. Departaments plāno iesaistīt sabiedrību un sākt sarunas ar sabiedriskajām organizācijām ar profesionāļiem par darbiem, kuri jāīsteno izvēlētā risinājuma ieviešanai, kā arī par to, kas vēl būtu jāņem vērā, tos realizējot.
Šogad pabeigta un sākta vairāku lielu veloinfrastruktūras objektu būvniecība. Jūnijā atjaunots Bruņinieku ielas segums un ieviesta aptuveni 2,9 km gara veloinfrastruktūra.
Ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem velojoslas ieviestas trīs maršrutos:
- Centrs–Ķīpsala, posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Enkura ielai – aptuvenais kopgarums ir 1,9 km (kopā abos ielas virzienos);
- maršrutā Centrs–Ķengarags, posmā no Dzirnavu ielas līdz Slāvu ielai – aptuvenais kopgarums 6,32 km (kopā abos ielas virzienos);
- maršrutā Centrs–Purvciems (Dreiliņi), posmā no Braslas ielas līdz Nīcgales ielas – aptuvenais kopgarums 1,68 km (kopā abos ielas virzienos).
Drīzumā ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem velojoslu plānots ierīkot maršrutā Centrs–Sarkandaugava, posmā no Skanstes ielas līdz Tilta ielai. Tās aptuvenais kopgarums būs 4 km (kopā abos ielas virzienos).
Tāpat sākta veloceļa Centrs–Ziepniekkalns izbūve, kuru plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Veloceļa aptuvenais kopgarums būs ap 6 km. Šogad plānots izbūvēt veloceļu Imanta–Daugavgrīva, pašlaik tiek vērtēti iepirkumā saņemtie pretendentu piedāvājumi.
Atbilstoši Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas 12.jūlijā pieņemtajam lēmumam, Marijas un Aleksandra Čaka ielā no 1.septembra spēkā stāsies jaunas satiksmes organizācijas izmaiņas.
Turpmāk Marijas un Aleksandra Čaka ielā, virzienā no centra būs viena sabiedriskā transporta josla un viena autotransporta josla. Savukārt, virzienā uz centru saglabās esošo satiksmes organizāciju – viena kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam un viena velojosla.
Ikdienas uzturēšanas darbu gaitā Krišjāņa Barona ielā nomainīts bojātais bruģakmens.