Pieejami 23,8 miljoni eiro infrastruktūras pārbūvei Rīgā

0
372

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir nosūtījusi uzaicinājumu Rīgas pilsētas pašvaldībai sagatavot projekta iesniegumu Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējuma saņemšanai, lai pārbūvētu ar Rail Baltica saistīto pilsētas infrastruktūru, aģentūrai LETA pavēstīja CFLA pārstāvji.

Šim mērķim no KF paredzēti 23,8 miljoni eiro.

Ar Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu 85% apmērā no kopējām attiecināmajām izmaksām varēs veikt ar Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi saistīto infrastruktūras pārkārtojumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas centrā un piegulošajā teritorijā, tai skaitā transporta, gājēju un velobraucēju infrastruktūras izbūvi, pārbūvi un atjaunošanu, sekmējot multimodāla transporta mezgla izveidi.

Atbalsts paredzēts gan projektēšanas, gan būvniecības darbiem, teritorijas labiekārtojumam, kā arī nepieciešamajai saistītā nekustamā īpašuma iegādei.

Projekta iesniegums Rīgas pilsētas pašvaldībai jāiesniedz CFLA līdz 2022.gada 6.janvārim, savukārt projekta īstenošana jāpabeidz līdz 2023.gada beigām.

Jau ziņots, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis slēgt līgumu konkursā par starptautiskās dzelzceļa līnijas Rail Baltica Rīgas centra infrastruktūras projektu.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā konkursā sūdzības iesniedza SIA Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”, Lietuvas Kauno tiltai, SIA Guliver un SIA Tilts.

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija nolēma aizliegt pasūtītājam bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu slēgtā konkursā.

Tāpat IUB uzdeva Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam atcelt konkursa nolikumā izvirzīto pieredzes prasību, proti, ka ceļu būvdarbu vadītājam jābūt pieredzei objektā, kurā veikta sliežu izbūve vai pārbūve, vai dzelzceļa/tramvaju sliežu pārbrauktuves izbūve vai pārbūve, kas ir patstāvīga būvniecības joma.

Konkrētais iepirkums tika izsludināts jūlija beigās, tā paredzamā līgumcena ir 23 miljoni eiro.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.