Piešķirs 955 000 eiro Stacijas ielas posma pārbūvei Rēzeknē

0
532

Saeima atbalstījusi 955 000 eiro piešķīrumu Stacijas ielas posma pārbūvei no Atbrīvošanas alejas līdz Zemnieku ielai Rēzeknē.

Saeima vakar, 23.novembrī, turpināja skatīt likumprojektam Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam iesniegtos priekšlikumus. Vairākums parlamentāriešu atbalstīja deputāta Mārtiņa Bondara (AP) priekšlikumu, kas vēlāk gan pārtapa par viņa vadītās Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumu.

Opozīcijas deputāte Ļubova Švecova (LPV) norādīja, ka tā ir deputātu kvota, kas pārtapa par Budžeta komisijas priekšlikumu.

Balsojumā “par” šo priekšlikumu bija 65 deputāti, bet “pret” – divi parlamentārieši.

Iepriekš Saeimas Latgales apakškomisijā Bondars stāstīja, ka komisija saņēma vēstuli no Rēzeknes domes priekšsēdētāja Aleksandra Bartševiča (S) ar lūgumu atbalstīt Stacijas ielas rekonstrukcijas darbus, kuriem nepieciešams nepilns miljons eiro. Balstoties uz Bartševiča lūgumu, komisijā šāds priekšlikums tika iesniegts.

Bondars norādīja, ka tie, kuri ir bijuši Rēzeknē, zina, ka tā ir ekonomiski svarīga iela, un, viņaprāt, šo ieceri atbalstīt būtu pareizi, jo “šī Latgales pašvaldības vadība nepieder pie kādas no valstī pie varas esošajām partijām”, tāpēc būtu svarīgi kādam parūpēties par Rēzekni.

Rēzeknes Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs Georgijs Orlovs informēja, ka pašvaldība jau iepriekšējā plānošanas periodā sāka ielas projektēšanas darbus, kas saistīti ar satiksmes pārvadu un rotācijas apļa izveidi. Viņš atklāja, ka pašvaldība vairākkārt vērsusies Satiksmes ministrijā, mēģinot šo ielu būvēt no tranzītprogammu vai Eiropas Savienības līdzekļiem, tomēr ielas specifika to neļāvusi.

Orlovs skaidroja, ka uz attiecīgā ielas posma neatrodas ne nozīmīga rūpnīca, ne loģistikas centri, tāpēc šie līdzekļi neesot pieejami, taču viņš uzsvēra, ka tas ir savienojošs posms ar industriālām teritorijām, kurās atrodas loģistikas uzņēmumi, autoservisi un pakalpojumu sniegšanas uzņēmumi.

Tāpat Stacijas iela esot svarīga, jo uz tās izbūvēts Olimpiskais centrs Rēzekne. “Tā ir galvenā artērija, kas ved pilsētniekus un pilsētas viesus uz jauno moderno centru,” sacīja Rēzeknes Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs.

Viņš atklāja, ka jau šobrīd notiek aktīvi remontdarbi, kurus plāno turpināt maksimāli ilgi. Esot panākta vienošanās ar asfalta ražošanas rūpnīcu, lai tā vēl neveras ciet, pauda Orlovs. Pašvaldībā tiek izbūvēts turbo aplis, uz kura plānots sākt satiksmes organizēšanu jau šogad. Nākamajā vasarā iecerēts pabeigt visus būvniecības darbus.

Lai to izdarītu, nepieciešami 955 000 eiro no valsts budžeta. Pretējā gadījumā remontdarbi ieilgšot vēl par gadu, kas no satiksmes organizēšanas viedokļa esot nepieņemami, teica Orlovs. Viņš klāstīja, ka vienīgā iespēja gūt finansējumu bija Covid-19 aizņēmumi, tomēr ielas specifika paredzēja, ka maksimālā pieejamā summa bija līdz 659 000 eiro par vienu kilometru. Tā kā iecerēts izbūvēt divus rotācijas apļus, tad kopējais garums neesot tik liels, lai paņemtu lielāku aizņēmumu, atklāja pašvaldības pārstāvis.

Viņš norādīja, ka šogad nodrošināts domes budžeta līdzfinansējums, tomēr aizvien nākamgad nepieciešams piešķirt 955 000 eiro no valsts budžeta līdzekļiem. Savukārt atlikušos 1,4 miljonus eiro pašvaldība nodrošināšot pati no sava budžeta.

Finanšu ministrijas Valsts sekretāra vietniece budžeta jautājumos Jolanta Plūme apliecināja, ka budžeta resorā Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem ir pietiekami daudz līdzekļu arī šim mērķim. Viņa teica, ka, ja deputāti šo priekšlikumu atbalstīs, tad to ir iespējams tehniski nodrošināt.