Plāno būvēt Latvijā lielāko iekštelpu izklaides centru

0
997

Neskatoties uz Covid-19 pandēmijas dēļ radītajiem zaudējumiem, tirdzniecības centrs Domina Shopping šogad plāno īstenot investīciju projektus gandrīz 10 miljonu eiro apmērā, aģentūrai LETA pavēstīja Domina Shopping pārstāvji.

Tirdzniecības centrā atzina, ka 2020.gads Domina Shopping un tā nomniekiem pagāja nemitīgas pielāgošanās zīmē. Nozari gandrīz paralizējošie ierobežojumi pērn ir radījuši lielus zaudējumus, bet Domina Shopping apgrozījums, plūsma un čeku skaits kopsummā samazinājās par vidēji 26%. Tādējādi arī par 13,3% kritās arī iemaksas valsts kasē nodokļu veidā, kas ir vairāk nekā 200 000 eiro.

Domina pagājušajā gadā īstenoja daudzus investīciju projektus 800 000 eiro apmērā. Starp tiem tika modernizēta māmiņu istaba, vienotā stilā iekštelpās rekonstruētas 52 veikalu fasādes, renovēts un labiekārtots C skvērs un veikti citi uzlabojumi. Tāpat 400 000 eiro investēti arī citos tehniskos uzlabojumos, piemēram, ugunsdrošības sistēmā, infrastruktūras sistēmās, kā arī Covid-19 izplatīšanās samazinošās aktivitātēs.

Savukārt šogad kā nozīmīgākais Dominas investīciju projekts deviņu miljonu eiro vērtībā ir plānots Latvijā lielākā iekštelpu atpūtas un izklaides centra būvniecība visai ģimenei ar kopējo platību 7000 kvadrātmetri. Tirdzniecības centrā uzsvēra, ka pagaidām pandēmija nav spējusi ietekmēt šī vērienīgā projekta attīstīšanas tempus, un pērn oktobrī tika atzīmēti atpūtas un izklaides centra spāru svētki. Šī gada pavasarī plānota jaunuzbūvētās zonas nodošana ekspluatācijā, bet atvēršanā – vasarā.

Vienlaikus Dominas komandai šogad ir plāns turpināt strādāt arī pie tirdzniecības centra pievilcības uzlabošanas. Tādēļ vēl 700 000 eiro plānots ieguldīt energoefektivitātes uzlabošanā, divu autostāvvietu un informācijas centra rekonstrukcijā, iekšējās navigācijas sistēmas uzlabojumos, fasādes apgaismojuma modernizēšanā.

Vienlaikus Domina Shopping pārstāvji uzsver, ka, neskatoties uz krīzi un tirdzniecības centru biznesa stagnāciju, uzņēmums un tā partneri turpināja ieguldīt attīstībā. Proti, pērn Domina Shopping darbu sāka 17 jauni nomnieki, starp kuriem ir arī globāli atpazīstami zīmoli, piemēram, KFC, Ecco, Betty&Co un citi. Vēl 10 esošie nomnieki tika atvērti jaunos konceptos pēc rekonstrukcijas vai jaunās vietās.

“Cenšamies būt par labu atbalstu saviem partneriem, taču arī mūsu kapacitāte diemžēl jau tuvojas izsīkumam. Tamdēļ steidzami sagaidām vienlīdzīgus spēles noteikumus visiem – gluži kā mēs plānojam ieguldīt tirdzniecības centra un pilsētvides attīstībā, radot jaunas biznesa iespējas un darba vietas, pieprasām, lai arī valsts līdzieguldās nozares atbalstīšanā un stabilizēšanā,” sacīja Domina Shopping direktore Dina Bunce. Pēc viņas teiktā, valstsvīri situāciju var mainīt divējādi – steidzami sniedzot atbalstu nomas segšanai slēgtajiem veikaliem vai atļaujot visu preču klātienes tirdzniecību stingrākas uzraudzības apstākļos.

LETA jau ziņoja, ka 2016.gada vasarā Domina Shopping par 74,5 miljoniem eiro iegādājās Igaunijas nekustamo īpašumu fonds EfTEN Kinnisvarafond II. Savukārt Domina Shopping pārvalda EfTEN Kinnisvarafond II meitasuzņēmums SIA EfTEN Domina, kura apgrozījums 2019.gadā bija 11,752 miljoni eiro, bet peļņa – 2,066 miljoni eiro.