Pozitīvais kapteinis

0
818

Izcilas kreatīvas komunikācijas prasmes ar visiem iesaistītajiem. Stresa noturīgs, atvērts. Darbuzņēmēji iesaka kā uzticamu un godīgu sadarbības partneri. Pārliecinošs un taktisks līderis. Problēmsituācijās piedāvā pat trīs četrus risinājumus. Tā SIA Merks projektu vadītāju, Būvindustrijas lielās balvas laureātu un titula Gada projektu vadītājs 2020 īpašnieku Robertu Rēboku raksturo gan kolēģi, gan sadarbības partneri.

Roberta aizrautība, azarts un vēlme pēc profesionalitātes tika pamanīta jau krietni agrāk, un Būvindustrijas lielās balvas titulam Gada jaunais inženieris viņu pieteica 2013.gadā. Vērtētāji Robertu apciemoja būvlaukumā – kokapstrādes kompleksā Ikšķiles novadā. Togad viņš saņēma Atzinības rakstu un trīs dienu braucienu uz Londonu 12 būvinženieru kompānijā.

Pēc tam bijis daudz nozīmīgu būvju, krāta pieredze. Nemainīgs palicis azarts un aizrautība tieksmē pēc profesionalitātes. Bet kolēģi tikpat augstu kā profesionālās prasmes vērtē arī Roberta sabiedrisko darbu un aktivitātes. Paralēli darbam būvlaukumā Roberts labprāt organizē kopīgus pasākumus kolēģiem, sadarbības partneriem un draugiem. Tie bijuši makšķerēšanas izbraucieni uz Norvēģiju vai Zviedriju, slēpošanas izbraucieni uz Itālijas Alpiem. Roberts bijis hokeja komandas kapteinis, organizators un viens no rezultatīvākajiem spēlētājiem amatieru hokeja līgā ne vien komandā Mārupe, kur viss aizsākās, bet arī citās. Pirms 13 gadiem Roberts nonāca pašreizējā Merks hokeja komandā un ir gan tās kapteinis, gan treneris.

Strādājot Liepājā, Roberts organizēja futbola maču starp pasūtītāju (Liepājas Metalurgs) un celtniekiem. Roberts bija labākais spēlētājs un vārtu guvējs celtnieku apvienotajā komandā.

Būvindustrijas lielā balva 2020.gadā Robertam tika piešķirta par veikumu pāris gadu garumā – projekta vadību tirdzniecības centra Alfa rekonstrukcijas laikā.

Sākot rekonstrukciju, nācās pārprojektēt pamatus, jo zem ēkas astoņu metru dziļumā atrada vecu betona bunkuru, ko nebija iespējams demontēt. Jaunā daļa tika pieslēgta pie esošās ēkas. Tirdzniecība būvniecības laikā netika pārtraukta. Evakuācijas ceļš no atvērtā tirdzniecības centra telpām caur būvlaukumu uzlika papildu atbildības nastu.

Kas bija lielākais izaicinājums, strādājot Alfā?
– Viss centrs bija viens liels izaicinājums. Nevienam nebija tādas pieredzes. Ne man, ne kolēģiem. Tirdzniecības centra Alfa paplašināšanas laikā piedzīvojām 125 projekta grozījumus, no kuriem puse prasīja nopietnu pārprojektēšanu un ekspertīzes.
Grozījumi nebija savlaicīgi, bet radās pāris nedēļu pirms konkrētā būves posma, kad vai nu jau bija jābetonē, vai jāmūrē. Viss notika strauji, tāpēc arī sarežģīti.
Bijām jau pāļu urbšanas beigu posmā. Jāizbūvē galvenie režģogi, uz kuriem balstīsies ieejas kolonnas. Iebetonēts atbalsta sienas pēdējais pālis. Pazemē izvadītas komunikācijas. Un tad… pasūtītājs izlēma, ka vēlas lielāku ātriju. Tas nozīmē – ātrija vietā jāizmaina galvenais režģogs, uz kura balstīsies ieejas kolonnas. Kolonnu pārbīde un dažu kolonnu noņemšana bija diezgan iespaidīga. Merka komanda centās izdomāt konstruktoriem un projektētājiem vieglāko risinājumu, lai nebūtu daudz lieku darbību. Jaunu pāļu novietojums bija jāprojektē divu nedēļu laikā.
Tajā zonā pilnībā mainījās ēkas konstruktīvā shēma. Laidums bez kolonnām 17 metru. Bez pēcsaspriegtām trošu sijām neiztikām. Paldies SIA Strandeck inženieriem! Kopā izdomājām, kā to visu realizēt. Papildus vēl jāievieto grīdas trapi, grīdas radiatori un citas komunikācijas.
Bija nepieciešama ieejas virpuļdurvju un visas fasādes notinuma maiņa, lai kolonnas neatrastos fasādes stiklam pa vidu. Papildus arī visu ārējo un iekšējo inženiertīklu novietojuma maiņa sakarā ar kolonnu noņemšanu un pamatu izmēru palielināšanu.
Kad sākām būvēt daudzstāvu autostāvvietu, atnāca ziņa no dzelzsbetona konstrukciju ražotājiem. Latvijas firma atteicās no noslēgtā līguma, jo nepaspēšot termiņā veikt piegādes. Konstrukcijas bija jāpiegādā pēc astoņām nedēļām. Situācija vairāk nekā sarežģīta. Pa galvu pa kaklu meklējām ražotājus, arī ārpus Latvijas. Atradām Baltkrievijā. Pilnīgi nezināmus. Vairākas reizes braucām pie viņiem, un viņi – pie mums. Pārliecinājāmies, ka ražotne nopietna. Noslēdzām līgumu. Pazaudējām pāris mēnešus. Taču daudzstāvu autostāvvietu uzbūvējām termiņā, kā paredzēts līgumā – pirms Ziemassvētkiem.

Visu interviju ar Robertu Rēboku lasiet žurnāla Būvinženieris aprīļa numurā (Nr.85).

Žurnālu ABONĒ ŠEIT vai https://abone.pasts.lv/
vai pa e-pastu [email protected].
Pērc – Preses servisa tirdzniecības vietās.