Precizē “Rail Baltica” trases vietu posmā “Vangaži–Salaspils–Misa”

0
563

Noslēdzot dzelzceļa projekta Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbos veikto inženiertehnisko izpēti, atsevišķos Vangaži–Salaspils–Misa posmos sāktas procedūras plānotā trases novietojuma precizēšanai, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail pārstāvji.

Uzņēmuma reģionālais vadītājs Latvijā Ģirts Bramanis pauda, ka šajā posmā plānotie dzelzceļa infrastruktūras tehnisko risinājumu precizējumi palīdzēs nodrošināt no Rail Baltica sagaidīto vilciena kustības ātrumu 249 kilometri stundā, paaugstinātu drošības standartu piemērošanu, kā arī mazākus uzturēšanas izdevumus dzelzceļa darbības laikā.

“Domājot par nākotni, šie uzlabojumi atbalstīs projekta mērķi – uzlabot mobilitātes iespējas, lai pasažieri, piemēram, no Rīgas nokļūtu Tallinā mazāk nekā divās stundās,” sacīja Bramanis.

RB Rail pārstāvji atklāja, ka trases novietojuma precizēšanai rasti risinājumi, lai spētu nodrošināt paredzēto vilciena ātrumu un palielinātu infrastruktūras caurlaides spēju, vienlaicīgi nošķirot plūsmas, virzienos no un uz Salaspili un Rīgu. Tāpat arī veikti efektīvai kravas plūsmai nepieciešamie infrastruktūras uzlabojumi Salaspils-Starptautiskās lidostas Rīga virzienā, kā arī piemēroti papildus drošības rādītāju uzlabojumi.

Vienlaikus šajā projektēšanas posmā apzināti biotopi un kultūrvēsturiskais mantojums, kā arī vērtēti citi vides ietekmes aspekti, tostarp veikta trokšņu modelēšana, kas ļauj noteikt tos trases posmus, kuros nepieciešami papildus trokšņu samazināšanas pasākumi.

Sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma pieteikums iesniegts Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē, lai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai nodrošinātu tehnisko risinājumu izvērtējumu, kas būs pamats plānoto precizējumu apstiprināšanai. Tāpat arī turpināsies darbs pie iesaistīto pašvaldību un zemju īpašnieku informēšanas par plānotajām aktivitātēm.