Dzelzceļa projekta Rail Baltica pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursā pieteikumus iesnieguši četri pretendenti – no Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas, aģentūru LETA informēja projekta ieviesēja Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvji.
Konkursā pieteikumus iesniedzis Vācijas uzņēmums DB Bahnbau Gruppe GmbH, Itālijas Italferr S.p.A., Francijas Systra S.A. un Spānijas Tecnica y Proyectos S.A. (Typsa).
Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris pauž gandarījumu, ka starptautiski atzīti inženieruzraudzības uzņēmumi ir gatavi kļūt par Eiropas dzelzceļa līniju partneriem Rail Baltica realizācijā Latvijas teritorijā.
Viņš norāda, ka konkursa pirmā kārta apliecina arī to, ka stratēģija būvdarbu un inženieruzraudzības iepirkumu konkursu organizēšanā ir pareiza un nozares pārstāvju akceptēta.
“Nešaubos, ka komandas ir labi sagatavojušās un veselīga konkurence ļaus darbam piesaistīt labāko no labākajiem, nodrošināt augstākās kvalitātes būvdarbu uzraudzību un Starptautiskās Inženierkonsultantu federācijas (FIDIC) līguma vadību būvdarbu laikā,” min Vingris.
Tāpat viņš pauž, ka Rail Baltica dzelzceļa trases būvniecība Latvijā vairāk nekā 200 kilometru garumā pēc pāris gadiem būs, iespējams, apjomīgākā būvniecība Latvijas vēsturē.
Kompānijā arī norāda, ka inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgus būvdarbus Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi sāktu pamattrases būvdarbus 2023.gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai.
Eiropas dzelzceļa līnijas pērn 17.decembrī izsludināja starptautisku konkursu Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem. FIDIC konkursa procedūras iepirkuma priekšmets ir inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu nodrošināšana Rail Baltica pamattrases infrastruktūras būvdarbiem Latvijā ārpus Rīgas robežām. Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā un FIDIC līgumu vadībā.
Konkurss notiks divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un, ja nepieciešams, sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana. Otro kārtu plānots izsludināt 2022.gada maijā. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022.gada septembrī.
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 kilometru garumā, sākoties pie Lietuvas–Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.