“Rail Baltica” būvnieki Rīgas stacijā sāk pārvadu būvniecību

0
804

Gada laikā dzelzceļa projekta Rail Baltica Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla būvnieks pilnsabiedrība BeReRix Rīgas dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā ir izbūvējusi jaunas inženiertīklu sistēmas, sākusi pārvadu būvniecība un veikusi nepieciešamos priekšdarbus jaunās stacijas ēkas un vairāku sliežu ceļu izbūvei, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Nepārtraucot stacijas tiešo darbību un vilcienu kustību, sākta pārvadu būvniecība un veikti nepieciešamie priekšdarbi jaunās stacijas ēkas būvniecībai un jaunu Eiropas platuma un vairāku esošā 1520 milimetru sliežu ceļu izbūvei.

“Šis gads patiešām ir bijis jaudīgs Rail Baltica realizācijā. Pašlaik tiek būvēti sarežģītākie posmi – Rail Baltica Rīgas Centrālā multimodālā mezgls un Rail Baltica stacijas izbūve lidostā Rīga. Izsludināts konkurss visas trases būvniecībai Latvijā. Ātrgaitas dzelzceļš tiks izmantots arī reģionālajai satiksmei – kopā ar pašvaldībām gatavojamies staciju jeb mobilitātes punktu projektēšanai reģionos,” pauž Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

BeReRix Uzraudzības padomes pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš skaidro, ka gada laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā multimodālā mezgla būvniecībā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu puses būvlaukumā ir veikti inženiertīklu demontāžas un izbūves darbi gandrīz 200 kilometru garumā. Tāpat divu kilometru garumā ir izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, kā arī siltumtīkli un gāzes apgādes sistēmas. Sešu kilometru garumā uzstādīti elektroapgādes kabeļi. Demontēti 45 kilometri telekomunikācijas tīklu, un to vietā ierīkoti jauni tīkli 40 kilometru apjomā. Turklāt ir veikti dzelzceļa signalizācijas kabeļu izbūves darbi vairāk kā 100 kilometru garumā.

Būvlaukumā ir veikta arī sliežu ceļu demontāža 3,3 kilometru garumā. Izbūvēta jauna transformatoru apakšstacijas ēka. Lai nodrošinātu Rīgas Centrālā dzelzceļa stacijas darbību, ir veikti arī funkcionāli pārbūves darbi kontakttīklu un vadības sistēmās, tajā skaitā arī programmatūrā. Šogad augustā būvdarbi tika sākti arī pie Lāčplēša ielas jaunā pārvada izbūves, kas pēc darbu pabeigšanas uzlabos pilsētvidi un Lāčplēša ielas posmu.

Lai sāktu stacijas jaunā apjoma izbūvi, sākta pagaidu atbalsta sienas jeb rievsienas izbūve no stacijas AB tuneļa līdz Timoteja ielai. Šie darbi turpināsies līdz pat 2022.gada sākumam, un tiem sekos intensīvi pašas stacijas ēkas būvniecības darbi.

Iesaistoties valsts un pilsētas sadarbības partneriem, ir izstrādāti Rail Baltica Rīgas Centrālā multimodālā mezgla risinājumi – satiksmes mezglu un rekreācijas laukumu atrašanās vietas, stacijas ēkas, eju, platformu risinājumi, jaunas ielas projekts un sabiedriskā transporta pieturvietu izvietojums, krustojumu un ielu pārbūve, jaunu luksoforu un gājēju pāreju plānošana, esošo ielu pārbūve un uzlabošana, autoostas pārbūve dzelzceļu pusē, jauna gājēju tilta izbūve, velojoslu izvietojums un organizācija, tilta un dzelzceļa estakādes rampu risinājumi, apzaļumošanas principi, taktilie un citi funkcionālie risinājumi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Rail Baltica Centrālais mezgls ir sadalīts astoņos izbūves posmos jeb būvprojektos. Darbs būvlaukumā pašlaik norit divās maiņās. Dienas maiņā notiek pamatbūvdarbi un jauno sliežu ceļu izbūve. Savukārt, nakts maiņā notiek darbi uz ielām un uz dzelzceļa. Darbos iesaistīti vidēji 120 cilvēki dienā.

Būvniecības darbu izpildes laikā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē satiksmes dalībniekiem un gājējiem ir nodrošināta nepārtraukta un droša pārvietošanās.

Kā ziņots, Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.