“Rail Baltica” pamattrases būvniecībai pieteikušies seši pretendenti

0
855

Konkursā par Rail Baltica dzelzceļa pamattrases būvdarbiem Latvijā pieteikušās sešas uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot kopumā astoņas valstis, aģentūru LETA informēja projekta īstenotājs Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāve Dana Šauberga.

Konkursā pieteikumus iesniegusi personu apvienība Webuild NGE-TSO JV, kuru veido Francijas uzņēmumi Webuild S.p.A., NGE Contracting SASU un TSO SAS, personu apvienība OHLA – Gulemark “Rail Baltica” Joint Venture, kuru veido Obrascon Huarte Lain, Gulermak Agır Sanayi Insaat ve Taahhut un Gulermak Sp.z o.o. (Spānija, Turcija, Polija), personu apvienība E.R.B. “Rail Baltica” JV, kuru veido Eiffage Genie Civil SAS, Budimex un Rizzani de Eccher (Francija, Polija, Itālija).

Tāpat konkursā pieteikusies personu apvienība, kuru veido Aldesa Construcciones, China Civil Engineering Construction Corporation un SIA TEK Baltic (Spānija, Ķīna, Latvija), personu apvienība, kuru veido Turcijas uzņēmumi Ic Ictas Insaat sanayi ve ticaret un Dogus Insaat ve ticaret, kā arī personu apvienība DL E&C-Lotte E&C-Nurol, kuru veido divi Dienvidkorejas uzņēmumi un viens Turcijas uzņēmums DL E&C Co., Lotte Engineering & Construction Co. un Nurol Insaat ve Ticaret.

Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvji norāda, ka iepirkuma komisija īpaši vērtēs kandidātu atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām, tostarp iepriekšējai pieredzei dzelzceļa būvniecībā atbilstoši Eiropas Savienības standartiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzsver, ka šajā ģeopolitiskajā situācijā ir jānodrošina pēc iespējas ātrāka Rail Baltica projekta īstenošana, veidojot jaunu, spēcīgu transporta koridoru un stiprinot savienojamību ar pārējo Eiropu.

“Ukrainas notikumu kontekstā ir svarīgi apzināties, ka Rail Baltica projekts pārsniedz pasažieru un kravu pārvadājumu iespējas, par kurām ierasti runājam. Pašlaik Rail Baltica transporta koridors ir vitāli nozīmīgs arī iedzīvotāju drošības, labklājības un valsts pamatfunkciju nodrošināšanai,” pauž satiksmes ministrs.

Savukārt Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris skaidro, ka būvuzņēmēju aktivitāte šajā konkursā vērtējama kā pietiekoši liela, ņemot vērā augstās, taču projekta mērogam atbilstošās prasības pretendentiem. Pirmais iepirkuma posms vērtējams sekmīgi arī tādēļ, ka iepirkuma laikā netika saņemta neviena potenciālo pretendentu sūdzība, kas liktu pārtraukt vai mainīt sākotnēji noteiktās iepirkuma prasības. 

Kopumā konkursa organizētājs no potenciālajiem pretendentiem saņēma 83 jautājumus, uz kuriem iepirkuma komisija sniedza atbildes. 

Vingris pauda gandarījumu, ka dalībai pamattrases būvdarbiem ir pieteikušies nozīmīgi, starptautiski atpazīstami būvuzņēmumi ar ilggadēju pieredzi ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībā. Pirmo reizi Eiropas dzelzceļa līnijas organizētajos konkursos potenciālo kandidātu pārstāvētā ģeogrāfija ir tik plaša.

Iepirkuma komisija konkursa otrā posma prasības plāno nodot kvalificētajiem pretendentiem šā gada aprīļa sākumā, lai saņemtu pretendentu piedāvājumus 2022.gada septembrī. Paredzēts ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgt 2022.gada nogalē, un sākt būvdarbus 2023.gada pirmajā pusē.

Jau ziņots, ka konkursa uzvarētājam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases būvdarbi Latvijas teritorijā ārpus Rīgas robežām vairāk nekā 200 kilometru garumā. Uzvarētājam būs jābūvē infrastruktūra, tostarp starp darbiem ir teritorijas sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būve, inženiertīklu pārvietošana un sliežu ceļu izbūve.

Vienlaikus pamattrases būvdarbu iepirkumu konkursa ietvaros netiks iepirkta dzelzceļa elektrifikācijas un signalizācijas sistēmu izbūve. Lai īstenotu vienotu pieeju šo sistēmu izveidē visā Rail Baltica dzelzceļa trasē, ņemot vērā šo sistēmu sarežģītību un augstās prasības pret sistēmu drošību, šādu iepirkumu centralizēti visās trijās Baltijas valstīs plāno veikt Baltijas valstu kopuzņēmums AS RB Rail.