“Rail Baltica” sāk energoapgādes apakšsistēmas izstrādi

0
148

Rail Baltica kopuzņēmums AS RB Rail vakar, 26.aprīlī, apstiprinājis inženierpakalpojumu sniedzējus dzelzceļa sistēmu elektroapgādes apakšsistēmu ieviešanai, informē uzņēmuma pārstāvji.

Starptautiskā publiskā iepirkumā, kuru organizēja AS RB Rail, 23.aprīlī parakstīts līgums ar uzņēmumu apvienību, ko veido DB Engineering & Consulting GmbH, IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U. un Italferr S.p.A. ar kopējo līguma summu 23,2 miljonu eiro apmērā.

Dzelzceļa sistēmu elektroapgādes apakšsistēmas izstrādes projekta ietvaros tiks veikti vairāki tehniski ekonomiskie pētījumi, lai sagatavotos energoapgādes sistēmu projektēšanas un būvniecības publiskajiem iepirkumiem. Vēlāk, sākot projekta īstenošanas fāzi, dzelzceļa sistēmu elektroapgādes inženieri darbosies kā FIDIC inženieris, uzraugot projektēšanas un būvniecības procesu, koordinējot pārbaudes un nodošanu ekspluatācijā līdz defektu novēršanas perioda beigām.

Galvenās elektroapgādes apakšsistēmas projekta darbības jomas, ietver šādas komponentes: augstsprieguma pārvades līnijas dzelzceļa vilces apakšstaciju pieslēgšanai pie publiskajiem augstsprieguma elektrotīkliem, dzelzceļa vilces apakšstacijas, gaisvadu kontakttīkla sistēma un enerģijas vadības komandu sistēma.

Jau pāris gadus un pat pirms Eiropas Zaļā kursa Rail Baltica projekta īstenotāji ir apsprieduši ātrgaitas vilciena līniju ietekmi uz vidi, īpaši domājot par enerģijas izmantošanu vilciena kustības nodrošināšanai.

“Šis ir nozīmīgs Rail Baltica globālā projekta atskaites punkts,” saka Marks Filipe el Bezs, AS RB Rail tehniskais direktors un valdes loceklis. “Līdz ar šī līguma parakstīšanu mēs uzsākam darbu pie viena no vissarežģītākajiem dzelzceļa  elektrifikācijas projektiem Eiropā. Standarta ātrgaitas vilcienu elektrifikācijas projektu garums mēdz sasniegt 300km, kamēr Rail Baltica projekta ietvaros mēs nodrošināsim elektroapgādi 870km garai ātrgaitas dzelzceļa līnijai. Rail Baltica energoapgādes apakšsistēmas izstrāde vienotā veidā mums ļaus pilnībā nodrošināt drošības un savienojamības prasības, kā arī maksimāli izmantot visas mēroga ekonomijas sniegtās priekšrocības.”

“Mēs lepojamies, ka esam apņēmušies izmantot 100% atjaunojamo enerģiju Rail Baltica ātrgaitas vilciena darbināšanai. Šis ir nozīmīgs solis, kas atbalsta mūsu mērķi – veidot Rail Baltica globālo projektu ar ilgtspējīgiem un videi draudzīgiem risinājumiem. Efektīva atjaunojamās enerģijas izmantošana, lai darbinātu Rail Baltica ātrgaitas vilcienus, ir galvenais elements, kas dzelzceļa transportu padara par videi draudzīgu un drošu alternatīvu ceļu un gaisa transportam Baltijas valstīs. Mēs ceram uz produktīvu sadarbību ar attiecīgajām Baltijas valstu institūcijām šī vērienīgā mērķa sasniegšanai,” saka AS RB Rail Sistēmu un ekspluatācijas departamenta vadītājs Žans Marks Bedmārs.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit