Šonedēļ RB Rail AS, Rail Baltica projekta galvenais ieviesējs, rīko tiešsaistes sanāksmju otro posmu ar potenciālajiem dzelzceļa infrastruktūras materiālu piegādātājiem, īpašu uzmanību pievēršot saliekamajām dzelzsbetona konstrukcijām.

Pēc pirmās kārtas tirgus konsultācijām, kas notika pirms pāris mēnešiem, Rail Baltica turpina tiešu sadarbību ar dzelzceļa materiālu un komponentu piegādes nozari. Aprīlī RB Rail AS veica konsultācijas ar divdesmit piegādātājiem, kas pārstāvēja tādas produktu kategorijas kā balasts, gulšņi, sliedes, stiprinājumu sistēmas, pārmijas utt.

Šīs nedēļas konsultāciju laikā galvenā uzmanība tiks pievērsta to uzņēmumu izpētei, kuri būtu spējīgi piegādāt dažāda veida dzelzsbetona konstrukcijas, žogus un trokšņu barjeras, kā arī piedāvāt dažādas šo materiālu uzstādīšanas tehnoloģijas un metodes. Sanāksmju mērķis ir pārrunāt ar piegādātājiem to ražošanas jaudu, produktu klāstu, potenciālu saražot materiālus, sagatavošanās laiku, kā arī apspriest citas tehniskās un organizatoriskās detaļas. Piegādātāju atsauksmes tiks izmantotas tehniskajā standartizācijā un apvienoto sastāvdaļu iepirkuma turpmākā sagatavošanā Rail Baltica globālajam projektam. Sanāksmes tiek organizētas sadarbībā ar Baltijas būvmateriālu ražotāju asociācijām, pievienojoties arī vairākiem starptautiskiem dalībniekiem.

Iepriekšējie Rail Baltica pētījumi un pasaules labākās prakses novērtēšana iesaka augsti standartizētu pieeju dzelzceļa infrastruktūras attīstībā un materiālu izvēlē, lai nodrošinātu optimālu savietojamību, konsekventus kvalitātes un ieviešanas standartus un ievērojami apjomīgus ietaupījumus, kā arī nodrošinātu efektīvu infrastruktūras dzīves cikla vērtību pārvaldību.

Kaspars Briškens, Rail Baltica kopuzņēmuma stratēģijas un attīstības vadītājs: “Mēs esam Baltijas reģiona lielākais infrastruktūras projekts un mūsu pienākums ir dot savu ieguldījumu vietējo materiālu ražošanas attīstībā. Mūsu mērķis ir ne tikai veicināt vietējo ražotāju un starptautisko partneru sinerģiju, bet arī ieviest labākās prakses risinājumus Rail Baltica un citām infrastruktūras vajadzībām nākotnē. Pēc-COVID vidē tas iegūst papildu stratēģisko nozīmi dzelzceļa un būvniecības piegādes ķēdes noturības veicināšanā, jo mēs kopīgi cenšamies veicināt ekonomikas atveseļošanos Baltijā un ārpus tās.”

Pievienot komentāru