“RB Rail” zaudējumi pērn pieauguši 2,6 reizes

0
569

Rail Baltica projekta centrālā koordinatora, Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail zaudējumi 2021.gadā sasniedza 150 000 eiro, kas ir 2,6 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Firmas.lv informācija.

Kā norādīts kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā, pērn RB Rail veica pasākumus, lai turpinātu stiprināt kompānijas pārvaldību. Tostarp turpinājās darbs pie uzņēmuma korporatīvās stratēģijas 2021.–2026.gadam, izstrādājot un apstiprinot uzņēmuma gada stratēģiskos mērķus atbilstoši stratēģiskajiem uzdevumiem, kas saskaņoti ar stratēģiskajiem mērķiem. 

Pērn tika ieviestas izmaiņas RB Rail organizatoriskajā struktūrā. Izmaiņas skāra Tehnisko departamentu un projektu vadības īstenošanas funkciju, kas saistīta ar Baltijas valstu deleģētajām aktivitātēm. Tehniskais departaments tika reorganizēts, lai labāk atspoguļotu dzelzceļa organizāciju un aptvertu visas nepieciešamās disciplīnas.

RB Rail darbinieku skaits pērn pieaudzis par 132 darbiniekiem līdz 194. Darbā pieņemti speciālisti visas organizācijas ietvaros, lai atvieglotu arvien augošo darba slodzi Tehniskajā departamentā, Projektu vadības departamentā, Finanšu departamentā, kā arī Iepirkumu departamentā un administrācijā.

Vadības ziņojumā norādīts, ka būvniecības darbu pirmā kārta sākta visas trijās Baltijas valstīs. Turklāt sākta virkne konsolidēto iepirkumu būvmateriālu iegādei, tostarp pamattrases būvniecībai Latvijā. 

Šogad uzņēmuma mērķis ir ievērojami pavirzīties uz priekšu pamattrases projektēšanā un pabeigt atsevišķu tās posmu projektēšanu atbilstoši noteiktajām prioritātēm, turpināt dzelzceļa energoapgādes apakšsistēmas un vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmu izveidi. Tāpat kompānijai ir mērķis veiksmīgi sākt un/vai pabeigt konsolidētos iepirkumus būvmateriālu iegādei, kā arī sākt projektēšanas iepirkumus diviem atlikušajiem pamattrases posmiem – Kauņa–Viļņa un Kauņa–Lietuvas/Polijas robeža. 

Kā liecina informācija Firmas.lv, RB Rail 2020.gadā strādāja ar 60 063 eiro zaudējumiem, bet 2019.gadā – ar 1,409 miljonu eiro zaudējumiem.

RB Rail ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas izveidots, lai koordinētu Rail Baltica projekta īstenošanu. RB Rail ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm. Kompānijas akcionāri ir Latvijas Eiropas dzelzceļa līnijas, Igaunijas Rail Baltic Estonia un Lietuvas Rail Baltica Statyba.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.