Pirms trīs gadiem jūnijā pie Rīgas lidostas tika atklāts Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras būvlaukums. Tagad šeit jau redzama iespaidīga Rail Baltica dzelzceļa stacijas ēka. Veikta apjomīga apakšzemes inženierkomunikāciju tīklu, pievedceļu un autostāvvietu pārbūve, un sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, sliežu ceļa izbūvei virzoties gan uz Rīgu, gan Mārupi, informē pilnsabiedrības B.S.L. Infra pārstāvji.
Trešajā būvniecības gadā noslēgumam tuvojas Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas ēkas dzelzsbetona sienu nesošo konstrukciju, pasažieru platformu un iekšējā viadukta posma izbūve. Būvniecībā jau izmantoti aptuveni 16 000 kubm betona. Viadukts stacijas posmā tiek būvēts īpaši izturīgs, ņemot vērā lielo slodzi, kas tam jāiztur, vilcienam bremzējot un ieskrienoties ar šobrīd aprēķināto ātrumu stacijas apkaimē – 120 km/h. Stacijas ēka jau ir pacēlusies 14 metru augstumā (kopējais augstums būs 24,8 metri), un vizuāli novērtēt iespaidīgās aprises var ikviens lidostas apmeklētājs. Ēkas dzelzsbetona konstrukcijas plānots pabeigt šogad.
Šogad arī sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, jo sliežu ceļu izbūve izplešas gan virzienā uz Rīgu, gan Mārupi. Regulāri būvlaukumā strādā ap 250 būvnieku. Būvlaukums no 4315 kvm 2021. gadā izaudzis līdz 30 320 kvm šāgada jūnijā. Būvdarbus veic pilnsabiedrība B.S.L. Infra, kas ir projekta Rail Baltica dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētāja lidostā Rīga.
Uzsākts darbs Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā. Būvdarbus plānojot jānodrošina lidostas darbības nepārtrauktība un operatīvi jātiek galā ar jauniem pavērsieniem. “Slēgtajā teritorijā veicam gan esošo inženierkomunikāciju tīklu pārbūvi, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūvi – tā atbrīvojam vietu topošajam dzelzceļa viaduktam. Šobrīd jau veiksmīgi notestēta puse viadukta balstu testa pāļu Mārupes virzienā,” atklāj Maija Baltgalve, B.S.L. Infra izpildkomitejas locekle.
“Ziemeļu virzienā darbosimies rudens pusē, aizņemot daļu P3 stāvvietas. Taču autovadītājiem uztraukumam nav pamata, jo paralēli paplašinām P1 publisko Rīgas lidostas stāvvietu, un noslēgumam tuvojas jaunās P5 stāvvietas izbūve starp Biroju ielu un autoceļu uz Rīgu. Kopumā izbūvēti 28 585 kvm un tiks radītas vairāk nekā 1000 jaunas autostāvvietas, kas kompensēs aizņemto platību P3 stāvlaukumā dzelzceļa sliežu izbūvei,” skaidro Maija Baltgalve.
Trīs būvniecības gados paveikts iespaidīgs apjoms, tai skaitā, izbūvējot ceļus 2490 metru garumā un komunikāciju tīklus 52 350 metru garumā. Līdz ar minētajiem 16 000 kubm betona būvlaukumā ievesti ap 53 000 kubm smilts un ap 64 000 kubm šķembu.
Nākamais būvdarbu posms paredz dzelzceļa uzbēruma un pārvada pār Ulmaņa gatvi būvniecību.
Publicitātes foto