Rīgā 7.tramvaja sliežu pārbūves laikā tramvaju satiksmi nepārtrauks

0
551
Vizualizācija: modernizēta pieturvietas platforma pie Spīķeru ielas

Rīgā 7.tramvaja sliežu pārbūves laikā tramvaju satiksme netiks pārtraukta, informēja uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvji.

Ja neparedzētu apstākļu dēļ tomēr šāda nepieciešamība radīsies, šajā maršrutā tiks nodrošināta autobusu satiksme.

Sliežu pārbūve, pielāgojot to zemās grīdas tramvaju parametriem, plānota pa posmiem, konkrētajā posmā organizējot tramvaju satiksmi pa vienām sliedēm. Tādējādi plānots pēc iespējas mazāk ietekmēt pasažieru pārvadājumus.

Pārbūves darbi sākti pilsētas centrā, pie Spīķeriem. Tas esot saistīts ar blakus notiekošo Radziņa krastmalas pārbūvi, lai šos darbus pabeigtu pēc iespējas ātrāk. Kopumā būvniecības darbi notiks septiņus kilometrus garajā tramvaja maršrutā, līdz pat tirdzniecības centram Dole Ķengaragā.

Plānots, ka 7. tramvaja maršrutā tiks izbūvēti, pārbūvēti un atjaunoti energoapgādes objekti, pārbūvēti un atjaunoti sliežu ceļi, izbūvētas un pārbūvētas pieturvietu platformas, uzstādīti luksoforu objekti, kas tiks pielāgoti tramvaja kustības ātruma uzlabošanai, kā arī tiks īstenoti satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi.

Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā, kas paredz Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem.

Konkursā par būvdarbu veikšanu 7.tramvaja maršruta posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam Ķengarags, pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem, tika saņemti trīs pretendentu piedāvājumi, no kuriem zemāko līgumcenu piedāvāja SIA Binders. Kopējā noslēgtā līguma summa ir 22 479 218,97 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Jau ziņots, ka šajā projektā plānota arī 5. tramvaja maršruta infrastruktūras un 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojuma pārbūve.

Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.