Rīgā sāk Brasas pārvada demontāžu

0
482

Sākta sagatavošanās Brasas tilta demontāžai Duntes ielas pusē. Pārvada vienas puses demontāža aizņems apmēram trīs mēnešus, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Šonedēļ paredzēts veikt nepieciešamos sagatavošanās darbus. Savukārt demontāžu plānots sākt nākamnedēļ, kuras laikā paredzēta trīs П veida siju un starp tām uzstādīto plātņu novākšana, kā arī ietves bloku demontāža.

Minēto darbu vietā saglabāsies esošā transportlīdzekļu satiksmes organizācija, transporta plūsmu novirzot pār pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi pie Brasas pārvada. Tramvaju satiksme tiks organizēta pa pārceltajiem sliežu ceļiem saglabājamajā pārvada daļā, un maksimālais tramvaju kustības ātrums demontāžas darbu laikā un pēc to pabeigšanas būs 20 km/h. Nepārtraukti tiek veikta pārvada drošības un dinamisko svārstību novērtēšana. Gadījumā, ja demontāžas laikā tiks konstatētas bīstamas svārstības, iespējama pārvada operatīva slēgšana.

Pagaidām tiks demontēta tikai viena puse, vēlāk – otra. Gājēju kustība drošības apsvērumu dēļ uz Brasas pārvada ir aizliegta, bet demontāžas darbu laikā tā tiks liegta arī zem pārvada esošajos gājēju pagaidu tuneļos, savukārt balstu un laidumu demontāžu virs dzelzceļa ir paredzēts veikt vilcienu kustības pārtraukumos.

Pārvada demontāžu veic AS Kauno tiltai par summu 586 303 eiro bez PVN.

Lai nodrošinātu drošus darba apstākļus strādājošajiem un novērstu negadījumus ar garāmgājējiem, būvvieta tiks norobežota ar nožogojumu kopā ar informatīvajiem plakātiem par demontāžu.

Iepriekšējo remontdarbu laikā konstatēts, ka pārvada stāvoklis ir tik slikts, ka tas pilnībā jānojauc, kā arī jāprojektē un jāuzbūvē no jauna. Būvniecības procesu būtiski sarežģīs nepieciešamība nodrošināt nepārtrauktu tramvaja satiksmi pa vienu no pārvada brauktuves pusēm.

Pārvada demontāžas laikā var būt paaugstināts trokšņa līmenis, tādēļ Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus pret darbu veikšanu izturēties ar sapratni.

Brasas pārvada celtniecība sākta 1957.gadā un ekspluatācijā tas tika nodots 1959.gadā. Tiltu projektētāja Ленгипротранспуть. Pašlaik pārvada uzturēšanu veic SIA Rīgas tilti.

2019.gada maijā pārvada nesošajās konstrukcijās tika konstatēti būtiski bojājumi, kā rezultātā Būvniecības valsts kontroles birojs un RDSD būvdarbus apturēja līdz izmainīta būvprojekta izstrādei.

Lai nodrošinātu satiksmes plūsmu, tika izstrādāts pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves projekts un 2019.gada decembrī izbūvēta pagaidu dzelzceļa pārbrauktuve. Tika veikta pārvada inspekcija, tālākā Brasas pārvada konservācijas darbu projekta izstrāde un tā realizācija. Lai nodrošinātu tramvaja kustību, esošās sliedes tika pārceltas uz pusi, kura netiks demontēta. Konservācijas darbi pabeigti 2020.gada 18.martā.

2020.gada 20.februārī pārvadam uzstādīta monitoringa sistēma, kas 24/7 parāda esošo situāciju uz pārvada, kā arī nodrošina pārvada drošu izmantošanu. Pārvada pusei, kur šobrīd notiek tramvaju kustība, 2020.gada 30.jūnijā tika pabeigta balstu apbetonēšanas darbi.