Rīgā satiksmei atvērs Dzirnavu ielas pārvadu zem dzelzceļa

0
312
Dzirnavu ielas pārvada projekta vizualizācija

Noslēdzot Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada dienvidu daļas nesošo konstrukciju izbūvi, no šodienas Dzirnavu ielas posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai atjaunos visa veida transportlīdzekļu satiksmi un gājēju kustību, aģentūru LETA informēja būvniecības firmas BeReRix pārstāvji.

Sākotnēji Dzirnavu ielu plānoja atvērt satiksmei 31.augustā. Tomēr saistībā ar palielināto nokrišņu daudzumu augustā viena no ceļa segas kārtām tika pārmitrināta, tādējādi nebija iespējams sasniegt tehnoloģiski nepieciešamos kvalitātes rādītājus.

Rail Baltica Rīgas centrālā mezgla būvnieks BeReRix ir izbūvējis jaunā dzelzceļa pārvada nesošās konstrukcijas, tostarp nepieciešamajā apmērā pabeigta veco pārvada pamatu un palīgkonstrukciju demontāža, dzelzceļa pārvada 39 siju montāža, inženierkomunikāciju rekonstrukcija un ierīkošana abās ielas pusēs, paliekošo veidņu montāža, veikta daļēja ceļa seguma konstrukcijas izbūve un citi darbi.

Līdz ar galveno konstrukciju izbūves noslēgumu turpmākos pārvada būvniecības darbus būs iespējams veikt droši, šajā ielas daļā neslēdzot satiksmi. Uzņēmumā norāda, ka no 11.septembra tiks atjaunota arī vairāku autobusa un trolejbusa maršrutu kustība Dzirnavu ielā.

Septembrī BeReRix asfaltēs pārvadam blakus esošo Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu, kā arī turpinās krustojuma pārbūvi. Būvniecības laikā nedz gājēju pārvietošanās, nedz transportlīdzekļu satiksme netiks pilnībā slēgta. Vienlaikus jārēķinās, ka atbilstoši darbu plānam noteiktos laika posmos tiks ierobežota satiksme atsevišķās šīs zonas joslās. Par turpmākām satiksmes organizācijas izmaiņām būvnieks informēs atsevišķi.

Kompānijā norāda, ka uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz Rail Baltica platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam izbūvēs veloceļu.

Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā – laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas un paplašinot dzelzceļa uzbērumu.

Dzirnavu ielas pārvada pārbūve Rail Baltica projektā plānota vairākos posmos – pēc pārvada dienvidu daļas izbūves plānots sākt pašreizējās infrastruktūras demontāžu pārvada ziemeļu daļā.