Rīgas Centrālajā stacijā atsākti demontāžas darbi

0
734
Foto no "BeReRix" arhīva.

Noslēdzoties Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) drošības pārbaudēm Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas tuneļu A un B komerctelpās un tuneļos, no otrdienas dzelzceļa projekta Rail Baltica būvnieks BeReRix atsācis demontāžas darbus, aģentūru LETA informēja pilnsabiedrības BeReRix pārstāvji.

BeReRix saņēmusi BVKB atzinumu par Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas B tuneļa ekspluatācijas atjaunošanu un drošu iecerēto būvniecības darbu turpināšanu abos stacijas tuneļos.

Vienlaikus pilnsabiedrības pārstāvji norāda, ka februārī, turpinoties intensīvākiem būvniecības darbiem, stacijas tuneļos tiks veiktas izmaiņas gājēju kustībā, par ko aktuālākā informācija sekos.

BeReRix turpina arī Rail Baltica projektā plānotos būvniecības darbus Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā, kurā norit jaunās stacijas ēkas, Eiropas platuma un vairāku esošā platuma sliežu ceļu izbūve. Darbi šajā Rīgas centrālajā daļā noritēs līdz 2024.gada vidum, un to laikā dzelzceļa stacijas apmeklētājiem tiks nodrošināta droša iespēja nokļūt stacijas ēkā un uz vilcienu platformām.

Jau vēstīts, ka 2021.gada decembra sākumā stacijas kompleksa B tunelī iegruva griestu fragments. Sākotnējais novērtējums liecināja, ka iebrukums noticis, būvtehnikai braucot pāri apslēptai un nedokumentētai ventilācijas vai līdzīgai šahtai.

Pilnsabiedrībā BeReRix apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums Besix Group, Latvijas būvnieks Rere būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher ar mērķi īstenot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.