Pagājuši vairāki gadi, kopš žurnālā Latvijas Architektūra bija nodrukāts mans raksts par Rīgas ielām, ar ko tagad iepazīstina žurnāls Būvinženieris. Pa šo laiku bija iespēja pārliecināties, vai manas idejas var piepildīt.
Kopā ar ievērojamu komandu 2016.gadā pēc Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pasūtījuma izstrādāts apjomīgs būvprojekts Rīgas Centrāltirgus teritorijas attīstības 1. kārtas būvprojekta izstrāde un autoruzraudzība. Centrāltirgus iela no Maskavas ielas līdz Prāgas ielai Rīgā.
Tajā iekļautas gan ģenerālplāna, gan teritorijas, gan būvdarbu organizācijas daļas. Apjomīgs darbs, kurā bija paredzēta teritorijas hidrobūvju, būvkonstrukciju, komunikāciju, Centrāltirgus pazemes pilsētas, ielu segumu, labiekārtojuma un transporta infrastruktūras sakārtošana.
Bija plānots izveidot teritoriju trijos līmeņos – labiekārtota gājēju promenāde gar pilsētas kanālu, kur izvietotos laivu vai kuģīšu piestātne, pārsegta Centrāltirgus piegādes zona un labiekārtota Centrāltirgus ielas teritorija ar atpūtas platformu virs piegādes zonas.
Pēc nobrauktuves no Prāgas ielas sienas nogruvuma, kas bija viena no stabilākajām esošajām konstrukcijām, pilsēta izvēlējās iet citu ceļu. Izpildīti avārijas remonta darbi, izbūvējot jaunu kanālmalas krasta līniju saskaņā ar mūsu projektu un jaunu segumu tirgus piegādes zonā. Līdz ar to par kompleksu ielu zonas sakārtošanas iespēju Rīgā šajā objektā pārliecināties neizdevās.
Ceļu projektētāja un pētnieka Aivara Treiča rakstu lasiet
žurnāla Būvinženieris oktobra-novembra numurā (Nr.82).
Žurnālu ABONĒ ŠEIT vai https://abone.pasts.lv/
vai pa e-pastu [email protected].
Pērc – Preses servisa tirdzniecības vietās.