AS Latvijas valsts meži (LVM) Vidzemes reģiona Rūjienas iecirknī drīzumā noslēgs Melnupītes tilta atjaunošanas darbus, būtiski modernizējot pirms vairākām desmitgadēm būvēto tiltu. 18 metrus garajai tilta brauktuvei darbu gaitā izbūvēta jauna asfalta sega, uzstādītas jaunas, satiksmei drošākas atvairbarjeras, kā arī veikti vēl vairāki uzlabojumi, kas mazina ūdens ietekmi uz tilta konstrukciju, informē LVM pārstāvji.
Viena no inovācijām, kas izmantota tilta atjaunošanā, ir īpašas, Norvēģijā ražotas tilta barjeras, kas Vidzemes reģionā uz kāda no LVM tiltiem izbūvētas pirmo reizi. Barjerām ir īpaši galu enkurojumi, kas būtiski uzlabo satiksmes drošību, kad autotransports šķērso tiltu.
“Profilētā cinkota tērauda barjeras elementi visā garumā ir savstarpēji sastiprināti un veido vienotu lentveida konstrukciju, kas abos galos ir noenkurota. Ja automašīna kļūdas gadījumā uzbrauc uz barjeras, konkrētā barjeras vieta triecienu spēj amortizēt un novirzīt automašīnu atpakaļ uz brauktuves,” skaidro LVM Vidzemes reģiona meža infrastruktūras vadītājs Jānis Upens.
Savukārt jaunie ūdens hidroizolācijas un atvades mehānismi ļaus paildzināt tilta kalpošanas laiku. Piemēram, tilta apakšā uzbetonēts noteces trijstūris, kas novirza ūdeni no tilta brauktuves centra uz malām. Virs šī trijstūra tiek izbūvēta hidroizolācija, lai nokrišņu ūdens neiesūcas dziļāk tilta konstrukcijā. Tāpat visa tilta konstrukcijas garumā izbūvētas ūdens notekcaurules, kuras no augšas nosegtas ar aizsargrežģi.
Atbilstoši normatīvo aktu prasībām LVM savā pārraudzībā esošajiem tiltiem regulāri veic inspekcijas, lai saskaņā ar sertificēta būvinženiera ieteikumiem plānotu tālākos uzturēšanas darbus. Lai arī precīzs Melnupītes tilta būvniecības gads nav zināms, speciālisti vērtē, ka tas noteikti sasniedz 40-50 gadus, tāpēc bija pienācis laiks tiltu atjaunot. Kopumā LVM Vidzemes reģionā uzņēmums uztur 29 pagājušajā gadsimtā būvētus tiltus, bet vienu – Menčupītes tiltu – 2017. gadā, būvniecībā izmantojot koksnes konstrukcijas, uzbūvēja no jauna.