Dzelzceļa projektā Rail Baltica sākas ģeotehniskās izpētes darbi plānotajā dzelzceļa posmā no Misas līdz Latvijas–Lietuvas valsts robežai, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail pārstāvji.

Šajā dzelzceļa posmā ietilps Iecavas un Bauskas novadi. Pirmie darbi noritēs Iecavas pašvaldības teritorijā, un tie plānoti līdz 2021.gada beigām. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo inženiertehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām Rail Baltica pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

Inženierizpēti veiks projektēšanas uzņēmums IDOM, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. un tā apakšuzņēmums, starptautiska Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA Intergeo Baltic.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos plānotā dzelzceļa posma garumā. Eksperti, izmantojot dažādas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpētes uzdevums ir iegūt inženiertehniskos datus, kas nepieciešami uzbērumu, viaduktu, tiltu, trokšņu sienu, caurteku, dzīvnieku pāreju un citu infrastruktūras elementu projektēšanai.

Lai nodrošinātu nepieciešamo datu apjomu un izpildītu projektēšanas darbus atbilstoši projektēšanas vadlīnijām, inženierizpētes darbi notiks divās kārtās. Pirmajā kārtā izpētei paredzēto punktu savstarpējais attālums ir aptuveni 300 metri, bet otrās kārtas izpētes punktu attālums būs aptuveni 100 metri. Savukārt vietās, kur paredzēts izvietot tiltus, viaduktus, caurtekas un citas konstrukcijas, izpētes punktu blīvums var būt lielāks, lai iegūtu precīzu informāciju par ģeoloģiskajiem apstākļiem.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumos tiks veikti inženierizpētes darbi Iecavas un Bauskas novados, saņems informāciju no darbu izpildītāja pārstāvjiem un tiks informēti par plānoto darbu mērķi, tā izpildījumu, izpētes vietas koordinātām un izpētes metodēm.

Papildu informāciju iedzīvotājiem par ģeotehnisko izpēti var atrast Rail Baltica digitālajā informācijas centrā.

Līgums par Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbiem posmā Misa–Latvijas/Lietuvas robeža ir noslēgts ar projektēšanas uzņēmumu IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. filiāli Latvijā šogad aprīlī. Projektētāji darbus veic Satiksmes ministrijas uzdevumā. Savukārt minētā līguma izpildi nodrošina RB Rail

Pašreiz Rail Baltica projektā sākti projektēšanas darbi 634 kilometru garumā no visas 870 kilometru garās pamata trases. Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA Eiropas dzelzceļa līnijas, īsteno projektēšanas darbus Starptautiskajā lidostā Rīga un Rīgas Centrālajā stacijā, kur būvniecības darbi sāksies 2020.gada rudenī. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022.gadā.

Kā ziņots, līgums par projektēšanu un projektēšanas uzraudzības pakalpojumiem Rail Baltica posmā no Misas līdz Lietuvas robežai šogad aprīlī tika noslēgts ar uzņēmumu apvienība IDOM, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. Līguma summa ir 6 903 802 eiro.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit