Sāks Austrumu maģistrāles 1.kārtas būvniecību

0
1729
Foto no citify.eu.

Sākti pirmie sagatavošanās darbi Austrumu maģistrāles 1.kārtas būvniecībai posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai, ziņo Rīgas domes Satiksmes departaments.

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi – Dzelzavas ielu, Gustava Zemgala gatvi, Ieriķu ielu. Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023.gada jūnijam.

Projektā plānots izbūvēt vienotu pārvadu pār Ieriķu un Dzelzavas ielām 605 metru garumā, pārbūvēt objektam piegulošās ielu brauktuves, kā arī izveidot vienlīmeņa ielu un divlīmeņu satiksmes mezglus. Austrumu maģistrāles 1. kārtas izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi. Izbūvējot objektu, tiks paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem. Savukārt, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.

Trešdien, 12.maijā, sākti sagatavošanās darbi, bet satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamās nedēļas sākumā, kad tiks sākta brauktuves seguma demontāža G.Zemgala gatvē posmā starp Ieriķu ielu un Dzelzavas ielu. Šo posmu ir paredzēts slēgt, jo tajā tiks veikta siltumtrases un citu inženierkomunikāciju izbūve līdz 4 metru dziļumā.

Saistībā ar minētā posma slēgšanu G.Zemgala gatvē apgriešanās vieta tiks izbūvēta Ieriķu ielā pie tirdzniecības centra Domina.

Vaidavas ielas posmā no Dzelzavas līdz Ieriķu ielai būvdarbu laikā tiks ieviesta divvirzienu satiksme – sabiedriskā transporta joslas abos virzienos.

Tuvāko nedēļu laikā sāks arī pāļu urbšanu, kas skars Dzelzavas un Ieriķu ielu krustojumu G.Zemgala gatvē.

Braslas ielā veiks lietusūdens komunikāciju un sadzīves kanalizācijas izbūvi, kuras laikā tiks slēgta Madonas iela.

Projektā pa Dzelzavas ielu ir paredzēts velotransporta risinājums kustībai Dzelzavas ielas un Braslas ielas savienojumā, kā arī velotransports varēs šķērsot būvdarbu zonu.

Sabiedriskā transporta pasažieriem jāņem vērā, ka Gustava Zemgala gatvē esošā pieturvieta Stārķu iela tiks slēgta, tā vietā sabiedriskais kursēs bez loka veidošanas divos virzienos pa Vaidavas ielu.

Precīzāka informācija par satiksmes organizācijas izmaiņām vēl sekos.

Projekta 3D video:

“Viens no RDSD ilgtermiņa mērķiem ir autotransporta novirzīšana no pilsētas centra, vienlaikus nodrošinot ērtas tā apbraukšanas iespējas. Austrumu maģistrāles trūkstošā posma izbūve samazinās autotransporta īpatsvaru Purvciemā un pilsētas centrā, kas paaugstinās mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību un uzlabos gaisa kvalitāti. Ne mazāk svarīgi, ka Austrumu maģistrāles trūkstošā posma izbūve ievērojami samazinās sastrēgumus un atslogos esošos transporta mezglus – Jorģa Zemitāna tiltu, Braslas ielu, Delzavas un Vaidavas ielas krustojumu un citus,” par projekta ieguvumiem stāsta RDSD direktors Vitālijs Reinbahs.

RDSD priekšlaicīgi atvainojas par būvdarbu radītajām neērtībām un aicina ņemt vērā, ka šāda mēroga projekta īstenošana bez satiksmes organizācijas izmaiņām nav paveicama.

Austrumu maģistrāles 1.kārtas būvniecības izmaksas posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai ir 37 873 029,78 eiro. Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība ACB, TILTS, kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS A.C.B. un tiltu būvniecības sabiedrība SIA Tilts.