Salacgrīvā turpinās jaunā tilta pār Salacu izbūve, un februāra sākumā uz jaunā tilta balstiem sāks uzbīdīt laiduma konstrukciju. Līdz šim ir izbūvēts krasta balsts Ainažu pusē, urbpāļi krasta balstam Rīgas pusē un urbpāļi diviem balstiem upē, vienlaikus turpinās vecā tilta nojaukšana Rīgas pusē, vēsta VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārstāvji.
Būvdarbu laikā satiksme pār upi tiek organizēta pa pagaidu tiltu. Tā risinājumu ir izvēlējies piegādātājs – PS NB&Tilts, iekļaujot to būvdarbu realizācijas piedāvājumā iepirkumā. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs.
Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Kā zināms, pērn vasarā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību (PS) NB&Tilts par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km). PS veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS.
Iespējamie papildu satiksmes ierobežojumi uz pagaidu tilta
Pagaidu tilts pār Salacu ir paredzēts braukšanai ar Latvijā un kaimiņvalstīs satiksmes noteikumos atļautajām maksimālajām slodzēm. Tāpat kravas transportlīdzekļu vadītājiem ir jāievēro distance, lai uz tilta vienlaicīgi neatrastos vairāki smagie transportlīdzekļi. Neraugoties uz to, ka pirms un uz tilta ir izvietotas papildu ceļazīmes, joprojām ir gadījumi, kad autovadītāji šos ierobežojumu pārkāpj, ne tikai neievērojot minimālo distanci, bet arī atļautās masas ierobežojumu (patlaban 52 tonnas), par ko liecina dati no VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) svēršanas iekārtām.
LVC ir vērsušies Valsts policijā ar lūgumu regulāri kontrolēt satiksmi pie tilta, kā arī nodrošināt transporta svēršanu, tostarp nakts stundās. Kontrole nakts stundās ir īpaši būtiska, jo, kā liecina dati no svēršanas iekārtām LVC meteostacijās, pārkāpumi visbiežāk tiek izdarīti tieši tumšajā diennakts laikā.
Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā Salacgrīvā, tiek vērtēta iespēja regulēt satiksmi uz tilta ar regulētāju palīdzību. Tāpat maksimālā atļautā transporta masa kustībai pa pagaidu tiltu var tikt samazināta līdz 44 tonnām. Transportam, kas ir smagāks par 44 tonnām, tādā gadījumā būs jāizmanto apbraucamais ceļš caur Aloju un Limbažiem pa reģionālo autoceļu Ainaži–Matīši (P15), Limbaži–Aloja (P13) un Kocēni–Limbaži–Tūja (P11).
Foto: Renārs Koris