Salacgrīvā tilta būvniecības dēļ jārēķinās ar palēninātu satiksmi

0
48
Jaunā tilta pār Salacu vizualizācija. Publicitātes attēls.

Salacgrīvā, turpinoties jaunā tilta pār Salacu būvdarbiem, autovadītājiem jārēķinās ar palēninātu satiksmi, brīdina VSIA Latvijas Valsts ceļi  (LVC) pārstāvji. Gaidīšanas laiks, lai šķērsotu pagaidu tiltu, var būt līdz 30 minūtēm.

LVC atgādina, ka transportam, kas ir smagāks par 44 tonnām, kustība pa pagaidu tiltu ir liegta. Plānojot braucienus, vieglā transporta autovadītājiem ir iespējams izmantot Annasmuižas tiltu uz valsts vietējās nozīmes autoceļa Salacgrīva–Vecsalaca (V144). Jārēķinās, ka tiltam ir noteikti masas ierobežojumi un satiksme pār to tiek organizēta ar priekšrocības zīmēm.

Būvdarbu laikā satiksme pāri upei tiek organizēta tādā pašā kārtībā, kādā tā notika vairākus gadus pirms būvdarbu uzsākšanas, jo pa veco tiltu bija iespējama tikai reversā kustība. Satiksmi regulē ar luksoforiem.

Intensīvas satiksmes ietekmē, pagaidu tilta brauktuves rievotajām plātnēm rodas plaisas, taču šie defekti neietekmē pagaidu tilta nestspēju. Plaisu rašanos pastiprina tas, ka kravas transporta autovadītāji pārkāpj atļautās masas ierobežojumus, īpaši nakts stundās, par ko liecina dati no LVC svēršanas iekārtām.

Plāksnes tiek remontētas pārsvarā nakts laikā, kad ir mazāka satiksmes plūsma. Taču, ja tiek konstatēts, ka brauktuves plātnes defekts var būt tūlītēji bīstams autotransporta riepām, remonts var notikt nekavējoties, arī dienas laikā, uz brīdi apturot auto transportlīdzekļu satiksmi. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti uzraudzīts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs, PS NB&Tilts, kas konkrēto pagaidu tilta risinājumu bija paredzējis piedāvājumā iepirkumā.

Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs  izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts. Būvdarbi jāpabeidz 2025. gada rudenī.