Septembrī paredzēts sākt gatavošanos jauna piebraucamā ceļa izbūvei pie lidostas, kas savienos Ziemeļu ielas un lidostas Rīga pievedceļa (P133) krustojumu un lidostas termināli, informē dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesēja SIA Eiropas dzelzceļa līnijas.
Sagatavošanās darbi ietvers veco inženiertīklu demontāžu un jauno elektrības, ūdensvada un gāzes vada izbūvi. Jaunais ceļš, kas būs apmēram divus kilometrus garš, nomainīs līdzšinējo un nodrošinās piekļuvi lidostai gan Rail Baltica izbūves laikā, gan pēc tās. Līdzšinējais ceļš tiks izmantots būvniecības vajadzībām. Visu darbu izpildes laiku Rail Baltica stacijas lidostā Rīga apkaimē satiksmes dalībniekiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.
Kopš Rail Baltica būvlaukuma atklāšanas lidostā Rīga norit testa pāļu urbšanas un noslogošanas pārbaudes. Tās tiek veiktas, slogojot ar 18 soļos pieaugošu slodzes vērtību, kas maksimālajā punktā sasniegs 1240 tonnas. Gan slogošanas, gan atslogošanas laikā tiks mērītas pāļa struktūras deformācijas, lai pārliecinātos par pāļu noturību un nestspēju.
Rail Baltica stacijas un infrastruktūras izbūve plānota posmos, lai netraucētu lidostas darbu un netraucētu piekļuvi lidostai. Interesenti var sekot līdzi būvdarbu veikšanas plānam vietnē www.edzl.lv.
Šī gada martā tika parakstīts līgums par Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā Rīga izbūvi ar starptautiskā konkursa uzvarētāju – personu apvienību B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA Binders un AS LNK Industries.
Rail Baltica dzelzceļa stacija,tai pieguļošās estakādes un dzelzceļa infrastruktūra starptautiskajā lidostā Rīga būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā.
Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025.gada decembrim. Pirmais darbu posms – Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas „Imanta” līdz starptautiskajai lidostai Rīga, kā arī stacijas termināļa būvniecība – būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim.
Būvniecība notiks, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)) – projektu.
Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.