VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) izsludinātajā iepirkumā par 48 pasažieru staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību ir saņemti septiņi piedāvājumi. Lai darbs pie apjomīgā projekta faktiskās īstenošanas varētu sākties jau šajā gadā, patlaban sāksies saņemto dokumentu atbilstības izvērtēšana, informē LDz.
LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “Viena no Latvijas dzelzceļa prioritātēm ir dzelzceļa pasažieru infrastruktūras pakāpeniska sakārtošana, nodrošinot visiem Latvijas iedzīvotājiem un, nākotnē, arī viesiem, ērtu, pieejamu un mūsdienīgu dzelzceļa infrastruktūru. Mūsu kopīgais mērķis ir mudināt pasažierus arvien vairāk izmantot tieši vilcienu kā pārvietošanās līdzekli tuvākos un tālākos maršrutos. Esmu pārliecināts, ka šis projekts – 48 staciju un pieturas punktu modernizācija un būvniecība, kā arī iespēja pārvietoties pa mūsu izveidoto infrastruktūru jauniegādātajos pasažieru vilcienos būs nozīmīgs solis ceļā uz dzelzceļa transporta pastāvīgi pieaugošu popularitāti.”
Otrdien, 5.janvārī, tika atvērti saņemtie pieteikumi iepirkuma piecām daļām, kas saistītas ar pasažieru platformu modernizāciju un jaunu pieturas punktu būvniecību. Vairāki pretendenti iesnieguši piedāvājumus vairākās iepirkuma daļās. Tādējādi pasažieru infrastruktūras modernizācijai līnijās Rīga–Jelgava un Zemitāni–Skulte (Kalngale–Skulte) saņemti seši piedāvājumi katrā, pa pieciem piedāvājumiem saņemti platformu modernizācijai līnijās Rīga–Krustpils un Zemitāni–Skulte (Zemitāni–Vecāķi, netālu no tirdzniecības centra Alfa), savukārt platformu modernizācijai līnijā Rīga–Tukums II saņemti septiņi piedāvājumi. LDz Iepirkumu komisija sāks darbu pie piedāvājumu izvērtēšanas.
Projektā paredzēts līdz 2023.gada beigām pilnībā modernizēt pasažieru infrastruktūru elektrificētajās dzelzceļa līnijās Rīga–Tukums II, Rīga–Skulte, Rīga–Krustpils un Rīga–Jelgava. Projekta gaitā tiks izbūvēti arī jauni pieturas punkti pie Silikātu ielas un Slokas ielas (līnijā Torņakalns–Bolderāja), Dauderi (līnijā Zemitāni–Skulte) un netālu no tirdzniecības centra Alfa (līnijā Rīga–Cēsis).
Katrā stacijā un pieturas punktā izbūvēs paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un taktilās vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Lai iedzīvotājiem nodrošinātu ērtāku piekļūšanu dzelzceļa infrastruktūrai, atsevišķiem pieturas punktiem mainīsies to atrašanās vieta.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA LDZ infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA LDZ ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums SIA LDZ apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums SIA LDZ Loģistika. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem Prudentia un Nasdaq Riga ik gadu veidotajā sarakstā.