Talsu novada pašvaldība panākusi vienošanos ar SIA Strabag par Stacijas ielas Stendē pārbūvi, aģentūru LETA informēja pašvaldības pārstāve Inita Fedko.
Talsu novada pašvaldība segs būvuzņēmēja izdevumus par veiktajiem būvdarbiem, iegādātajām precēm, saņemtajām piegādēm un sniegtajiem pakalpojumiem 115 856 eiro apmērā, tiks segts arī šai izdevumu kategorijai piemērotais pievienotās vērtības nodoklis 25 610 eiro apmērā, tiks atgriezta garantijas laika nodrošinājuma summa 28 603 eiro apjomā un tiks atlīdzināti izdevumi par izpildmērījumu plāna sagatavošanu 546 eiro apmērā.
Kopumā Talsu novada pašvaldība segs būvnieka izdevumus 172 615 eiro apmērā. Lielākā daļa nepieciešamā finansējuma – 142 646 eiro – tiks rasta no pašvaldības rīcībā esošajiem projekta finanšu līdzekļiem saistību apmaksai, bet pārējo saistību apmaksai 29 969 eiro apmērā finansējums tiks nodrošināts no citām budžeta pozīcijām.
Maija beigās Talsu novada pašvaldība ar SIA Strabag izbeidza līgumu pirms termiņa par Stacijas ielas Stendē pārbūvi. Talsu novada pašvaldība un SIA Strabag 1.jūnijā parakstīja objekta nodošanas un pieņemšanas aktu, tā apliecinot, ka Stacijas un Dumpīšu ielā Stendē būvdarbi nav pilnībā pabeigti, bet atbilst līguma prasībām.
Pašlaik objekts ir pašvaldības pārraudzībā, tam nodrošināta nepieciešamā ikdienas uzturēšana.
Tuvākajā laikā tiks izsludināts jauns būvdarbu iepirkuma konkurss abām kārtām kopā, lai pašvaldība turpinātu projekta Stacijas un Dumpīšu ielā realizāciju un apgūtu tai piešķirto finansējumu.
Talsu novada pašvaldība pērn jūlijā izsludināja iepirkuma konkursu Stacijas un Dumpīšu ielas posma izbūve Stendē rūpnieciskās teritorijas darbības nodrošināšana, 1. kārta. Tajā tika iesniegti pieci piedāvājumi, ko iepirkumu komisija atzina par atbilstošiem. Līguma slēgšanas tiesības tika piešķirtas SIA Strabag.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, veicot iepirkuma dokumentācijas pārbaudi, konstatēja, ka iepirkuma procedūrā konstatētas iespējamas neatbilstības vērtēšanas procedūrā un iespējama interešu konflikta iezīmes. Attiecīgi par šiem pārkāpumiem var tikt piemērota finanšu korekcija 25% un 100% apmērā. Tā kā šādos gadījumos piemēro vienu lielāko finanšu korekcijas apmēru, tad sadarbības institūcija atbilstoši pārkāpumam pieņēma lēmumu noteikt 100% finanšu korekciju no projekta attiecināmajām izmaksām, tas ir, 1 191 609 eiro apmērā.
Lai saglabātu iespēju apgūt projekta finansējumu, pašvaldība pieņēma lēmumu izbeigt līgumu ar būvuzņēmēju pirms termiņa un sludināt jaunu iepirkuma procedūru.