Šobrīd Latvijas centrālajā daļā sniegs, putenis un apledojums daudzviet apgrūtina braukšanu. Vietām Zemgalē atsevišķos ceļa posmos veidojas aizputinājumi. Sniegotos un slidenos ceļa posmus tīra un kaisa ar pretslīdes materiāliem, informē Latvijas Valsts ceļi.
Rīgas domes Satiksmes departamenta diennakts ziemas dežūrposteņa novērojumi liecina, ka sniega sanesumi un apledojums Rīgā šobrīd vairāk veidojas uz tiltiem un Daugavas labajā krastā, īpaši skarot Latgales priekšpilsētu un Ziemeļu rajonu.
Savukārt Rīgas satiksme dati liecina, ka pagaidām būtiski, sniegputeņa izraisīti, sabiedriskā transporta kustības kavējumi nav novēroti. Visa Satiksmes departamenta ziemas uzturēšanas tehnika turpina darbu pilnā apjomā – kopumā 50 tīrāmās un kaisāmās vienības.
Ap plkst.11 Daugavas labajā krastā veidojās vairāk nokrišņu nekā kreisajā, tādēļ aktīvākais sniega tīrīšanas un pretslīdes materiālu kaisīšanas darbs turpinās Ilūkstes ielā, A.Keldiša ielā, kā arī Nīcgales, Saharova, Deglava un Katlakalna ielās.
Lielāks sniega daudzums un transportlīdzekļu slīdēšana var veidoties Ziemeļu rajonā, tostarp Viestura prospektā, kā arī Ezermalas, Gaujas un Ķīšezera ielās. Lielāka apledojuma veidošanās pašlaik novērota uz tiltiem un pārvadiem, kur attiecīgi tiek veikta sniega tīrīšana un pretslīdes materiālu kaisīšana.
Ņemot vērā meteorologu brīdinājumus par ilgstošu sniegputeni un apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem, Rīgas ielās jau no pulksten 4.30 ar pilnu jaudu strādā visa pieejamā ziemas uzturēšanas tehnika, tai skaitā 34 ielu brauktuvju tīrāmās un kaisāmās mašīnas, kā arī 16 kompleksās veloinfrastruktūras tīrāmās un kaisāmās mašīnas.
Lai arī kopumā Rīgas ielu caurbraukšana pašlaik ir apmierinoša, ņemot vērā brāzmaino vēju, lokāls apledojums un sniega sanesumi var veidoties visā Rīgas teritorijā, tostarp Daugavas kreisajā krastā. Turklāt, sākoties intensīvai snigšanai un putenim, braukšanas apstākļi var strauji mainīties. Tādēļ aicinām transportlīdzekļu vadītājus būt īpaši piesardzīgiem, savlaicīgi plānot maršrutu, ieturēt lielāku distanci līdz priekšā braucošajiem, neveikt straujus manevrus, kā arī izvēlieties braukšanas apstākļiem un ielu seguma stāvoklim atbilstošu ātrumu.
Sekojot meteorologu prognozēm, ziemas uzturēšanas tehnika turpinās strādāt ar pilnu jaudu arī turpmākās dienas līdz snigšanas intensitāte ievērojami mazināsies.
Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos šobrīd ir iesaistītas 60 VAS Latvijas autoceļu uzturētājs ziemas dienesta tehnikas vienības. Vēršam uzmanību, ka snigšanas laikā sniega sega uz autoceļiem var veidoties atkārtoti, arī pēc uzturēšanas darbu veikšanas.
Apgrūtināti braukšanas apstākļi uz Valsts galvenajiem autoceļiem ir sekojošos posmos:
- Tallinas šoseja (A1) visa maršruta garumā;
- Vidzemes šoseja (A2) posmā no Rīgas līdz Siguldai;
- Valmieras šoseja (A3) posmā no Murjāņiem līdz Strenčiem;
- Rīgas apvedceļš Baltezers–Saulkalne (A4) un Rīgas apvedceļš Salaspils–Babīte (A5) visa maršruta garumā;
- Daugavpils šoseja (A6) posmā no Rīgas līdz Aizkrauklei;
- Bauskas šoseja (A7) visa maršruta garumā;
- Jelgavas šoseja (A8) visa maršruta garumā;
- Liepājas šoseja (A9) posmā no Rīgas līdz Blīdenei un no Kalvenes līdz Liepājai;
- Ventspils šoseja (A10) posmā no Rīgas līdz Strazdei;
- Liepāja–Rucava (A11) posmā no Nīcas līdz Rucavai.
Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir Rīgas, Aizkraukles, Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Jelgavas, Liepājas, Limbažu un Ogres apkārtnē.
Saskaņā ar meteoroloģisko prognozi snigšana un putenis turpināsies visas dienas garumā, tā laikā redzamība vietām samazināsies līdz 500–1000m.
Latvijas Valsts ceļi atgādina, ka valsts autoceļi ir sadalīti pēc uzturēšanas klasēm, prioritāri uzturēšanas darbi tiek veikti uz valsts galvenajiem autoceļiem. Jārēķinās, ka valsts reģionālie autoceļi ar mazu satiksmes intensitāti, kā arī vietējās nozīmes autoceļi var būt sniegoti. Tāpat jāatceras, ka viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases.
Valsts autoceļiem ziemas sezonā tiek noteiktas piecas uzturēšanas klases – A, A1, B, C un D. Pieļaujamais sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laika apstākļos A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem var būt seši centimetri. Savukārt B uzturēšanas klases autoceļiem astoņi centimetri, C uzturēšanas klasei 10 cm, D uzturēšanas klases autoceļiem pieļaujamais sniega biezums netiek normēts.
A uzturēšanas klases autoceļa brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic trīs stundu laikā, A1 uzturēšanas klasi četru stundu laikā, B uzturēšanas klasi sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klasei autoceļa attīrīšanu no sniega veic 18 stundās, D uzturēšanas klasei laiks netiek normēts.
Autoceļiem ar grants segumu noteikta ir C vai D uzturēšanas klase, kas nozīmē, ka laiks autoceļu brauktuves apstrādei ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves bīstamajos posmos netiek normēts. Līdz ar to ceļu lietotājiem jābūt uzmanīgiem, jo grants ceļu apstrāde ar pretslīdes materiāliem tiek veikta tikai satiksmei bīstamākajos posmos – stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos.
Par slideniem valsts autoceļu posmiem aicinām informēt VSIA Latvijas Valsts ceļi, zvanot uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, šī informācija tiek operatīvi nodota ceļu uzturētājiem rīcībai.