Vairāku uzņēmumu sadarbībā uzlabota satiksmes drošība Kārļa Ulmaņa gatvē

0
50
Publicitātes foto

Nekustamo īpašumu attīstītājs Vastint Latvia sadarbībā ar DEPO, Lidl un Moller Auto īstenoja nozīmīga satiksmes mezgla pārbūvi Kārļa Ulmaņa gatves posmā starp Lielo, Lielirbes, Upesgrīvas un Jaunmoku ielu. Pārbūve tika pabeigta 2024. gada novembrī. Projekta rezultātā būtiski uzlaboti satiksmes risinājumi mezglā, kas savieno Rīgu ar Mārupi, lidostu un Kurzemi.

Pārbūves ietvaros izveidoti regulējami savienojumi starp Lielirbes un Lielo ielu, Upesgrīvas un Jaunmoku ielu, radītas papildu braukšanas joslas, atjaunots brauktuvju segums, izbūvēti regulējami šķērsojumi ar ietvēm un veloceliņiem, kā arī radīta infrastruktūra četru pieturvietu izveidei esošajos un perspektīvajos sabiedriskā transporta maršrutos.

“Mēs 15 gadus cīnījāmies, lai izveidotu pilnvērtīgus satiksmes savienojumus starp Rīgu un Mārupi. Esam gandarīti, ka mūsu jauni kaimiņi bija ieinteresēti sadarboties apkārtējās teritorijas attīstībā. Apvienojot spēkus, mums kopā izdevās pārliecināt kompetentās iestādes, savukārt apvienojot finanšu resursus – arī pārbūvēt abus krustojumus, padarot satiksmi uz Rīgas un Mārupes robežas ērtāku un drošāku visiem tās dalībniekiem. Man bija vairākas sarunas ar apkārtējo māju iedzīvotājiem Mārupes un Bieriņu pusē, kuri līdz šim vispār nelaida savus bērnus pāri Ulmaņa gatvei uz Rimi vai Maximu (un nupat tur atvēries arī Lidl), jo tas bija pārāk bīstami.  Vairs  tā  nav,”  pauž Vastint Latvia rīkotājdirektors Romāns Astahovs.

Pārbūves rezultātā uzlabota Kārļa Ulmaņa gatves caurlaidspēja un radīta iespēja ātri, ērti un droši šķērsot maģistrālo ielu visiem satiksmes dalībniekiem ceļā no Rīgas uz Mārupi un atpakaļ. Krustojumi aprīkoti ar viediem luksoforiem, kas papildus uzlabo satiksmes drošību, fiksējot ātruma pārsniegšanu un citus pārkāpumus.

“No vairākiem risinājuma variantiem, kurus gadu gaitā esam apsvēruši, šis ir labākais. Ielu caurlaides spējas pieaugums ir pierādīts īpaši veiktajā transporta plūsmas modelēšanas pētījumā. Gādājot par gājējiem, riteņbraucējiem un cilvēkiem ar ierobežotām kustībām, pārejas ir veidotas vienā līmenī, bez pakāpieniem. Modelējot satiksmes plūsmas, secināts, ka regulējamā pāreja ir optimāls risinājums – luksofora laiku kompensē izveidotās papildu joslas,” stāsta Vastint Latvia projektu vadītājs Roberts Grīnfelds.

Ieviestie risinājumi būtiski uzlabos Rīgas apkaimju un Mārupes sasniedzamību Rail Baltica projekta  īstenošanas  laikā,  kad  plānots  slēgt  dzelzceļa  pārbrauktuvi  Liepājas  ielā.

Publicitātes foto