Ministru kabinets (MK) šodien, 11.augustā, sēdes slēgtajā daļā lems par Ķekavas apvedceļa publiskās un privātās partnerības projekta īstenošanu, liecina valdības darba kārtība.
Satiksmes ministrija sagatavojusi informatīvo ziņojumu Par valsts galvenā autoceļa “E67/A7 Ķekavas apvedceļš” publiskās un privātās partnerības projektu un tā īstenošanai nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu.
Tāpat sēdē plānots skatīt rīkojuma projektu Par Satiksmes ministrijas ilgtermiņa saistībām valsts galvenā autoceļa “E67/A7 Ķekavas apvedceļš” publiskās un privātās partnerības projekta īstenošanai.
Kā ziņots, VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) sarunu procedūru ar Ķekavas apvedceļa projekta partnerības iepirkuma otrās kārtas diviem pretendentiem tika sākta jau pērn oktobrī.
Sākotnējo piedāvājumu izstrādes kārtā pretendentiem bija jāiesniedz redzējums par tehniskajiem risinājumiem projektēšanai, būvniecībai un uzturēšanai atbilstoši objektam izvirzītajām prasībām, kā arī paredzamajām projekta izmaksām visā līguma izpildes laikā.
Iepirkuma nolikums liedzis atklāt to divu pretendentu nosaukumus, kuri ir iesnieguši piedāvājumus otrajā kārtā.
Iepriekš SIA Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate” (Igate) pārstāvis Jānis Stundiņš aģentūrai LETA atzina, ka viens no šiem diviem pretendentiem ir personu apvienība Cointer un Igate, kuras dalībnieki ir Igate un Spānijas uzņēmums Cointer.
Ceļu būves uzņēmuma SIA Binders pārstāve Vita Noriņa aģentūrai LETA apstiprināja, ka otrs pretendents ir personu apvienība Kekava ABT, kuras dalībnieki ir AS A.C.B., Binders un Portugāles ceļu būves uzņēmums.
Iepirkums Publiskās un Privātās partnerības līgums par E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.-25. kilometrā (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu noritēs trijās kārtās. Tostarp pirmā bija kvalifikācijas kārta – tajā pretendentiem bija jāiesniedz dokumenti, kas apliecina to vēlmi, spēju un kapacitāti piedalīties iepirkumā. Otrajā kārtā bija jāizstrādā sākotnējais piedāvājums, savukārt trešā būs gala un labākā piedāvājuma izstrādes kārta, pēc kuras tiks pieņemts lēmums par uzvarētāju.
Publiskā un Privātā partnerība ir valsts vai pašvaldības un privātā sektora sadarbības forma, kas veidota uz noteiktu laiku un nosacījumiem, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzības pēc būvdarbiem vai pakalpojumiem. Ķekavas apvedceļa gadījumā atklāta starptautiska konkursa kārtībā izvēlētais privātais partneris projektēs, būvēs, finansēs un 20 gadu periodā uzturēs konkrēto ceļa posmu. Līgums paredz, ka privātais partneris Ķekavas apvedceļa posmam nodrošina ne tikai ikdienas uzturēšanu, bet arī seguma atjaunošanu, turklāt pēdējo reizi seguma atjaunošana notiek neilgi pirms posma nodošanas valsts pārvaldīšanā, kas nozīmē, ka LVC ceļu pārņems labā tehniskā stāvoklī.
LVC paredz, ka Ķekavas apvedceļa būvniecībai un projektēšanai nepieciešamie kapitālieguldījumi būs no 80 līdz 100 miljoniem eiro (izmaksas rēķinātas 2017.gada cenās). Kopumā projekta izmaksās ietilps – kapitālieguldījumi, procentu maksājumi par aizņemtā kapitāla izmantošanu, uzturēšanas izmaksas 20 gadu periodā un seguma atjaunošanas izmaksas 20 gadu periodā. Pirms PPP līguma parakstīšanas gala lēmums būs jāpieņem Ministru kabinetam. Pārāk augstas cenas gadījumā PPP līgums var arī netikt noslēgts.
Lai nepieļautu projekta sadārdzinājumu projekta realizācijas laikā, sākotnējā piedāvājumā piedāvātā PPP līguma cena, ieskaitot projektēšanas, būvniecības un uzturēšanas kopējās izmaksas, tiks fiksēta, proti, tā vairs nedrīkstēs tikt paaugstināta. Sarunu procedūras laikā var tikt pieņemti tikai tādi lēmumi, kuri PPP līguma kopējās izmaksas nemaina vai samazina.
Bauskas šosejas (E67/A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī. Satiksmes intensitāte tur ir ap 17 000 transporta vienību diennaktī, turklāt šis ceļa posms šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Lielākā satiksmes intensitāte valstī ir ap Rīgu, tāpēc visi Rīgā ienākošie ceļi no Ventspils (A10), Daugavpils (A6), Tallinas (A1), Jelgavas (A8) ir ar vairākām braukšanas joslām katrā virzienā. Bauskas šoseja (A7) ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.