Uzņēmums Rīgas satiksme informē, ka laika posmā no 2021. gada sākuma līdz 2024. gada beigām veikti vērienīgi tramvaja infrastruktūras pārbūves darbi.
Zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgota gan 7. maršruta tramvaja līnija posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam Ķengarags, gan 5. maršruta tramvaja līnija posmā no Slokas ielas krustojuma ar Kalnciema ielu (ieskaitot krustojumu) līdz pat galapunktam Iļģuciems. Vēl atjaunotas vai pārbūvētas piecas apakšstacijas un vairākās vietās Rīgā izbūvētas paaugstinātās pieturvietu platformas.
Nozīmīgs transporta kustības mezgls ir 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, kur veikta esošo sliežu un pārvedu pārbūve, tajā skaitā, ierīkota automatizēto pārmiju vadības sistēma, veikta tramvaja kontakttīkla konstrukciju pielāgošana, lietusūdens novadīšanas risinājumu ieviešana sliežu ceļu krustojuma zonā un intensīvas autotransporta satiksmes slodzei atbilstoša brauktuves seguma izbūve. Darbu rezultātā ir samazināts krustojuma šķērsošanas laiks sabiedriskajam un privātajam transportam.
Zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai būtiska nozīme ir vilces apakšstacijām, kas aprīkotas ar mūsdienīgām un jaudīgām elektroiekārtām. Līdz ar to projekta ietvaros četrām vilces apakšstacijām veikti atjaunošanas / pārbūves darbi (4. apakšstacija Abrenes ielā 13; 11. apakšstacija Ķengaraga ielā 3A; 16. apakšstacija Slokas ielā 54B; 17. apakšstacija Aviācijas ielā 1C), kā arī 3. tramvaju depo teritorijā uzbūvēta viena jauna apakšstacija (13. apakšstacija Fridriķa ielā 2).
Vēl elementu kopums, bez kā nav nodrošināma tramvaja kustība, ir elektrokabeļi un kontakttīkls (balsti un uzkarsistēma). Attiecīgie darbi notikuši teju visos projekta objektos, tai skaitā veikta kontakttīkla pārbūve 11. tramvaja maršrutā no Brīvības ielas līdz Ēveles ielai, kā arī 1. tramvaja maršruta kontakttīkla elektroapgādes izbūves darbi posmā no Brīvības 191 līdz Radio un Aspazijas ielas krustojumam. Projektā visos objektos kopā veikta 87,5 km līdzstrāvas elektrokabeļu pārbūve (ieguldīšana), 406 kontakttīkla balstu, kā arī 15,51 km kontakttīkla uzkarsistēmas izbūve.
Pasažieru pārvietošanos sabiedriskajā transportā atvieglo vides pieejamības prasībām paceltās tramvaja pieturvietas – pateicoties tām gan gados vecākai paaudzei, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan arī cilvēkiem ar invaliditāti tiek nodrošināta daudz ērtāka iekļūšana tramvajā vai izkļūšana no tā. Visos objektos kopā izbūvētas 47 vides pieejamības prasībām atbilstošas paaugstināto pieturvietu un iekāpšanas / izkāpšanas platformas. Turklāt šādu pieturvietu izbūve veikta ne vien 5. un 7. maršrutā, bet arī Imantas pieturvietās Kleistu iela, Anniņmuižas bulvāris un Dammes iela. Jāmin, ka projekta objektos veikta arī tramvaja sliežu ceļu posmu pārbūve ar kopējo abu virzienu sliežu ceļu garumu 4,8 km.
Infrastruktūras atjaunošanā ieguldīts vēsturiski lielākais finansējums – 60,4 miljoni eiro (bez PVN). No tiem saņemtais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 40,2 milj. eiro., bet Rīgas satiksmes pašu finansējums ir 20,2 milj. eiro (bez PVN).