No pirmdienas, 28.marta, Ventspils šosejas (A10) būvdarbu posmā no Kūdras līdz pagriezienam uz Smārdi (41,30.–52,74.km) pakāpeniski ieviesīs trīs ar luksoforu regulētus posmus, ziņo VSIA Latvijas Valsts ceļi.
Autovadītājiem jārēķinās ar papildu laiku ceļā, posma šķērsošana var prasīt 40 minūtes. Būvdarbu posmu ir iespējams apbraukt pa Rīgas apvedceļu (A5), Liepājas šoseju (A9) un reģionālo autoceļu Jelgava (Tušķi)–Tukums (P98) (skatīt kartē).
Būvdarbu posmā ir samazināts atļautais braukšanas ātrums līdz 70 km/h un 50 km/h. Ievērojot satiksmes ierobežojumus, būvdarbu posms būs izbraucams visiem transporta veidiem.
Nedēļas sākumā vēl turpināsies sestdien sāktā ceļa nomaļu sagatavošanu ar autogreideri, un satiksmi darbu vietās ierobežos arī lokāli, ar ceļazīmju vairogiem un vadstatņiem, kā arī ar satiksmes regulētāju palīdzību, ja plūsmas intensitāte būs liela.
Savukārt nedēļas vidū tur būs jau divi luksoforu posmi, bet no 31.marta – trīs. Sākot no 4.aprīļa, reversās kustības posmu skaits vēl pieaugs.
Pirmajā būvdarbu nedēļā konstatēts, ka daļa autovadītāju neievēro A10 būvdarbu posmā noteiktos ierobežojumus. Aicinām ievērot luksoforu un satiksmes regulētāju signālus un nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, lai neapdraudētu citus satiksmes dalībnieku un būvnieku drošību un dzīvību.
Jau vēstīts, ka Ventspils šosejas posmā no Kūdras līdz pagriezienam uz Ķemeriem plānots veikt ceļa segas pilno pārbūvi. Lai nodrošinātu ceļa nestspēju visā posmā, vietās, kur tas ir nepieciešams, tiks norakts kūdras slānis, aizstājot to ar derīgu grunti. Posmā izbūvēs drenējošo un salturīgo slāni, pamatus un trīs kārtās ieklās asfaltbetonu. Savukārt posmā no Ķemeru pagrieziena līdz Smārdes pagriezienam veiks asfaltbetona seguma izlīdzinošo frēzēšanu, ceļa profila labošanu un ieklās asfaltbetona segumu trīs kārtās.
Tiks sakārtota arī ūdens atvades sistēma un pārbūvētas deviņas caurtekas. Plānots pārbūvēt abus tiltus pār Vēršupīti, atjaunot sabiedriskā transporta pieturvietu Pagrieziens uz Ķemeriem un izbūvēt jaunu pieturvietu Kūdra.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, posmā tiks ierīkota akustiskā ribjosla, kā arī krustojumā ar autoceļu Kalnciems–Kūdra (P101) izbūvēs kreiso nogriešanās joslu, braucot virzienā no Rīgas, bet pagrieziens uz Ķemeriem (krustojums ar Tukuma ielu) tiks pārbūvēts, saglabājot to kā T veida krustojumu, taču paredzot atsevišķu joslu kreisā pagrieziena veikšanai virzienā no Ventspils.
Ventspils šosejas pagriezienā uz Lielā Ķemeru tīreļa taku un Ķemeru kapiem tiks veidots paplatinājums braucamajā daļā, lai kreiso pagriezienu var veikt, netraucējot satiksmes plūsmu, savukārt krustojumā ar autoceļu Tukums–Milzkalne–Smārde–Slampe (V1446) izveidos labo nobraukšanas joslu.
Būvdarbus veic SIA Strabag, to līgumcena ir 8 439 600 eiro ar PVN, no tiem 7 173 660 eiro ir ES Kohēzijas fonda finansējums. Būvdarbus plānots pabeigt 2022.gada beigās.