Vērtēs ceļa “Priedītes–Mežotnes stacija” pārbūves projektu

0
745
Attēls ilustratīvs

Bauskas novada domes sēdē pagājušajā nedēļā deputāti atbalstīja projekta Pašvaldības autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve (1806 m) posmā no 0,0. km līdz 1,806.km pieteikuma nodošanu izvērtēšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM), informē Artūrs Dulbe, pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists.

Īstenojot projektu, tiktu veikta pašvaldības autoceļa pārbūve 1806 metru garumā, caurteku un drenāžas pārbūve, ceļa pamatnes izbūve un dubultā virsmas apstrāde.

Artūrs Dulbe atklāj, ka Bauskas novada pašvaldība 3.martā saņēma VARAM vēstuli ar aicinājumu pašvaldībām iesniegt investīciju projektu pieteikumus atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 22.februāra noteikumiem Nr.143 Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā 2022.gadā tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai. Šajā projektā pašvaldībām ir iespēja saņemt valsts budžeta aizdevumus investīciju projektu īstenošanai.

Pašvaldības autoceļš B7 Priedītes–Mežotnes stacija savieno valsts autoceļu V1034 Bauska–Priedītes ar P103 Dobele–Bauska un starptautiska mēroga tūrisma galamērķus – Rundāles pili un Bauskas pili. Abi tūrisma objekti izceļas ar augstu apmeklējuma intensitāti, īpaši vasaras sezonā.

Kā skaidro pašvaldībā, autoceļš izmantojams kā alternatīva noslogotajam autoceļam P103 Dobele–Bauska maršrutā Bauska–Pilsrundāle. Autoceļam ir zema autotransporta plūsmas intensitāte, kas ļauj to ērti izmantot ekotūrisma cienītājiem – velobraucējiem un gājējiem, piedāvājot drošu alternatīvu, jo valsts autoceļš P103 Dobele–Bauska intensīvās autotransporta plūsmas dēļ ir neērts un nedrošs izmantošanai minētajām mērķa grupām.

Autoceļš ir ar grants seguma virsmu, vairākos posmos stipri izskalots un bez ceļa pamatnes kārtas. Autoceļa virsmā atsegti lielie laukakmeņi, kas bijuši iestrādāti ceļa seguma pamatnē, līdz ar to ir grūti izbraucams un nav iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu, atbilstoši Latvijas Valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Autoceļa pilnvērtīgai izmantošanai nepieciešama pārbūve.

Projekta kopējās būvdarbu izmaksas aprēķinātas 255 322,23 eiro apmērā ar PVN, autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā sastāda 267 773,13 eiro.

Projekta apstiprināšanas gadījumā Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums šajā gadā būs 25 374,62 eiro no Bauskas novada pašvaldības 2022.gada budžeta programmas Līdzfinansējums Eiropas Savienības fondu un citiem projektiem paredzētajiem līdzekļiem, savukārt 2023.gadā būtu nepieciešami 25 374,62 eiro, kuri tiktu ieplānoti Bauskas novada pašvaldības nākamā gada budžetā.