Vidzemē sākas “Rail Baltica” ģeotehniskās izpētes darbi

0
335

Sākot ar šī gada novembri līdz 2021.gada beigām Rail Baltica dzelzceļa posmā no Latvijas–Igaunijas robežas līdz Vangažiem noritēs ģeotehniskās izpētes darbi, aģentūru LETA informēja dzelzceļa līnijas Rail Baltica koordinējoša uzņēmuma RB Rail pārstāvji.

Minētais dzelzceļa posms skar Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna un Vangažu pašvaldības. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo tehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām Rail Baltica pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļā posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpēte tiek veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpētes darbi no Latvijas–Igaunijas robežas līdz Vangažiem, saņems vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē būs norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode un kontaktpersona.

Izpēti Salacgrīvas un Limbažu novadā veiks uzņēmumi SIA Vides konsultāciju birojs un SIA Intergeo Baltic, savukārt Inčukalna un Sējas novados – Vides konsultāciju birojs. Vairāk informācijas iedzīvotājiem par ģeotehnisko izpēti var atrast Rail Baltica digitālajā informācijas centrā.

Šobrīd Rail Baltica projektā sākti projektēšanas darbi 634 kilometru garumā no visas 870 kilometrus garās pamata trases. Paralēli nacionālais projekta ieviesējs Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas, īsteno projektēšanas darbus starptautiskajā lidostā Rīga un būvdarbus Rīgas Centrālajā stacijā. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022.gadā.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.