Pēc tam, kad Viļņas lidostā tiks uzbūvēts jauns izlidošanas terminālis, 2025.gadā būs iespējams par 20% palielināt tiešo galamērķu skaitu no Lietuvas, uzskata Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis, atklājot plānus būvēt arī jaunu ielidošanas termināli.
Savukārt Lietuvas valsts lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai vadītājs Simons Bartkus uzsvēra, ka terminālis būs aprīkots ar jaunākās paaudzes drošības iekārtām – pasažieriem vairs nebūs jāizņem no bagāžas šķidrumi vai datori, tāpēc caurlaides spēja palielināsies par aptuveni 20-30%.
“Ja šodien no mūsu lidostām ir ap 60 regulāru galamērķu, vasarā pastāvīgi ir ap 80, tad nākamgad [2025.gadā] plānojam ap 100 regulāru galamērķu. Protams, ne tik daudz ir svarīgs daudzums, bet kvalitāte, lielo mezglu klātbūtne, biežums, tāpēc mums noteikti būs labas ziņas – lidostām tagad ir visi instrumenti, lai to nodrošinātu,” pirmdien jaunā termināļa galveno konstrukciju pabeigšanai veltītajā pasākumā sacīja ministrs Skuodis.
Ir pabeigts svarīgs jaunā izlidošanas termināļa būvniecības posms – galveno konstrukciju uzstādīšana. Nākamgad sāksies darbi termināļa iekšpusē, kur tiks ieviestas dažādas tehnoloģijas.
Jaunā izlidošanas termināļa atklāšana ir plānota 2025.gadā, kad tas tiks savienots ar esošo lidostas infrastruktūru. Tad lidosta varēs apkalpot divreiz vairāk cilvēku.
Bartkus norādīja, ka jaunajā terminālī īpaša uzmanība tiks pievērsta aviācijas drošībai. “Jaunais terminālis būs aprīkots ar jaunākās paaudzes aviācijas drošības iekārtām, kas ir īpaši paredzētas pasažieru rokas bagāžas pārbaudei, līdz ar to šīs jaunās iekārtas ievērojami atvieglos sagatavošanās procesu pasažieriem, viņiem vairs nebūs jāizņem no koferiem šķidrumi, datori,” viņš pirmdien teica žurnālistiem. Viņš piebilda, ka būs vairāk pārbaudes vietu un drošības zonas pasažieru caurlaide stundā palielināsies par 20-30%
Jauno izlidošanas termināli termināli Viļņas lidostā būvē uzņēmums Eikos statyba par 41,5 miljoniem eiro.
Skuodis arī paziņoja, ka pirms 70 gadiem uzceltā Viļņas lidostas ielidošanas termināļa vietā plānots būvēt jaunu termināli ar jaunām funkcijām. “Ar to mēs jūs iepazīstināsim drīzumā, nākamā gada sākumā, bet fakts ir tāds, ka Viļņas lidostas būvniecība nebeigsies ar šo [izlidošanas termināļa] būvniecību, un būs vēl daudz citu būvdarbu,” Viļņas lidostā žurnālistiem sacīja Skuodis.
Lietuvos oro uostai vadītājs Bartkus atzina, ka vecais ielidošanas terminālis vairs nav piemērots. “Mums kā lidostas apsaimniekotājiem šī ir tā termināļa daļa, kuru mēs visvairāk vēlētos redzēt jaunu – tā neatbilst lidostas vajadzībām, mūsu darbinieku vajadzībām, tāpēc mēs meklējam iespējas, kā šo funkciju mainīt,” pirmdien teica Bartkus.
Saskaņā ar Skuoda teikto Lietuvos oro ostai 2024.gadā izsludinās arhitektūras konkursu visai Viļņas lidostai.
Bartkus septembrī intervijā aģentūrai BNS sacīja, ka pieaugošā pasažieru skaita dēļ ielidošanas terminālis vairs neatbilst mūsdienu prasībām, taču, ja kultūras mantojuma aizstāvji neatļaus to nojaukt, piecu gadu laikā varētu tikt uzbūvēts jauns terminālis. Pēc Bartkus teiktā, vecajā ēkā varētu izvietot veikalus, kafejnīcas, aviācijas muzeju, radošās un konferenču telpas.
Viļņas lidostas ielidošanas terminālis tika uzbūvēts 1954.gadā, 1984.gadā tas tika iekļauts kultūras vērtību reģistrā, un kopš 1993.gada ēka tiek izmantota tikai kā ielidošanas terminālis.